بازیابی رمز عبور حساب گوگل


بازیابی رمز عبور حساب گوگل

شما باید حداقل یکی از روش‌هایی که گوگل به منظور تایید هویت شما نیاز دارد را به شکل صحیح تکمیل کنید. در غیر این صورت قادر به بازیابی رمز عبور اکانت خود نخواهید بود

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما، مشکل فراموشی یا ازدست رفتن رمز عبور برای هرکسی که از سرویسهای اینترنتی استفاده میکند میتواند اتفاق بیافتد و سرویسهای گوگل هم از این امر مستثنا نیستند. اما درصورتی که رمز گوگل خود را فراموش کردید، چه باید بکنید؟
در این صورت می‌توانید با طی کردن مراحل زیر نسبت به بازیابی آن اقدام کنید:
ابتدا باید با کلیک بر روی این قسمت به صفحه بازیابی پسورد فراموش شده حساب مراجعه کنید.
بازیابی رمز عبور حساب گوگل
آدرس ایمیل اکانت را وارد کنید و بر روی گزینه Next کلیک کنید.
در این مرحله جیمیل از شما می‌خواهد که آخرین رمز عبوری که به خاطر می‌آورید را وارد کنید. این روش یکی از روش‌هایی است که گوگل برای تایید هویت شما به عنوان صاحب آن حساب به کار می‌گیرد. اگر چیزی به ذهنتان می‌رسد آن را وارد و بر روی گزینه Next کلیک کنید اما اگر هیچ چیزی به ذهنتان نمی‌رسد بر روی گزینه Try different question کلیک کنید تا روش دیگری برای صحت هویت شما به عنوان صاحب اکانت جیمیل مورد نظر در پیش گرفته شود.
هر زمان که شما بر روی گزینه Try different question کلیک کنید، یک روش جدید برای تایید هویت شما از سوی گوگل ارائه می‌شود. شما باید حداقل یکی از روش‌هایی که گوگل به منظور تایید هویت شما به عنوان صاحب اکانت جیمیل نیاز دارد را به شکل صحیح تکمیل کنید. در غیر این صورت قدر به بازیابی رمز عبور اکانت خود نخواهید بود.
بازیابی رمز عبور حساب گوگل
روش‌هایی که توسط گوگل ارائه می‌شوند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید به شرح زیر هستند:
روش Enter the last password you remember: در این روش شما باید آخرین رمز عبوری که به خاطر می‌آورید را در فیلد موجود وارد کنید. عموما اغلب افراد قادر به استفاده از این روش نیستند چرا که به هیچ وجه پسورد خود را به خاطر ندارند. روش Get a prompt on your “Smartphone” and tap Yes to sign in: این روش زمانی ارائه می‌شود که اکانت گوگل شما در گوشی هوشمندتان فعال باشد. در این شرایط با کلیک بر روی گزینه Send Prompt یک پیغام پاپ آپ بر روی نمایشگر گوشی هوشمندتان نمایان خواهد شد و شما با لمس گزینه Yes از طریق گوشی قادر به ورود به اکانت خود و بازیابی رمز عبور آن خواهید بود. روش Get a verification code by text message or phone call at: •••• ••• ••12: در این روش گوگل یک کد تایید را برای شماره تماسی ارسال می‌کند که شما به عنوان شماره تماس ریکاوری اکانت جیمیل خود تعیین کرده بودید. این کد می‌تواند به صورت پیام متنی یا صوتی برای شماره مورد نظر ارسال شود. پس از دریافت این کد و وارد کردن آن در فیلد موجود قادر به بازیابی پسورد فراموش شده خود خواهید بود. روش Recovery email: در این روش گوگل به ایمیل ریکاوری که برای اکانت جیمیل خود تعریف کرده بودید یک ایمیل ارسال می‌کند. با ورود به آن ایمیل ریکاوری و کلیک بر روی لینک ارائه شده قادر به بازیابی پسورد اکانت جیمیل خود خواهید شد. روش When did you create this Google Account?: در این روش شما باید تاریخ دقیق ساخت اکانت جیمیل خود که پسورد آن را فراموش کرده‌اید را وارد کنید.

بنابراین هر کدام از روش های فوق که برایتان مقدور است را مورد استفاده قرار دهید و در شرایط فراموش کردن پسورد جیمیل از آن استفاده کنید. روش‌هایی همچون ارسال کد تایید به شماره تماس و ارسال لینک بازیابی رمز عبور به ایمیل ریکاوری از جمله‌ بهترین روش‌هایی هستند که می‌توانید به منظور بازیابی پسورد فراموش شدن اکانت جیمیل خود استفاده کنید.
جمع‌بندی
توجه داشته باشید که حتما باید به حساب جیمیل خود، یک شماره تلفن همراه و یک ایمیل دیگر متصل کنید تا در چنین مواقعی امکان بازیابی رمز عبورتان مقدور باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...