اطعام نیازمندان اولویت برنامه های دهه ولایت و امامت 


اطعام نیازمندان اولویت برنامه های دهه ولایت و امامت 

رقیه ملایی گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا برنامه های دهه ولایت و امامت متفاوت تر از سال های گذشته و با اولویت اطعام نیازمندان و فعالیت های فرهنگی اجرا شد.

«رقیه ملایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، در خصوص ویژه برنامه های دهه ولایت و امامت کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س)، گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا برنامه های دهه ولایت و امامت متفاوت تر از سال های گذشته و با اولویت اطعام نیازمندان و فعالیت های فرهنگی اجرا شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) هوکرد بیان کرد: به همین منظور و با هدف اطعام نیازمندان، با کمک بچه مسجدی های کانون تعداد ۵۵ پرس غذای گرم در شب عید غدیر در بین ۵۵ خانواده نیازمند محله مسجد توزیع شد.

وی یادآور شد: البته طرح اطعام نیازمندان شب های جمعه هر هفته در اولویت فعالیت های کانون قرار دارد و با شناسایی افراد نیازمند محله، هر شب جمعه غذای گرم در بین آنها توزیع می شود.

ملایی عنوان کرد: علاوه بر این نیز هم زمان با شب عید قربان، تعداد ۵۵ پرس غذای گرم در بین این خانواده های نیازمند توزیع شد تا سفره عید آنها خالی نماند.

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) هوکرد عنوان کرد: برپایی ایستگاه صلواتی یکی دیگر از برنامه های این دهه بود که با همکاری بچه مسجدی های کانون، اقدام به پخت آش رشته کرده و در ظرف های دربسته، بسته بندی شده و سپس در بین اهالی محله توزیع شد.

وی ادامه داد: برای پخت این آش، به مدت ۲ روز با کمک بانوان مسجدی عضو کانون، اقدام به تهیه و تولید رشته آش کردیم و خدا را شکر بانوان به عشق مولا علی علیه السلام در این مدت همکاری بسیار خوبی داشتند.

ملایی ابراز کرد: به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت والای امیرالمومنین علی علیه السلام و همچنین با واقعه غدیر، به درب منازل آنها رفته و کتاب و بروشور با همین مضمون در بین آنها توزیع کردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) هوکرد اظهار کرد: قرار است پایان همین ماه مسابقه ای از محتوای این کتاب ها ویژه نوجوانان برگزار کرده و به نوجوانانی که بهترین برداشت خود را از این کتاب ها برای ما در واتس آپ ارسال کند، جوایزی اهدا می شود.

وی افزود: همچنین مسابقه نقاشی ویژه کودکان نیز برگزار شده و به کودکانی که آثار بهتری در مورد غدیر تولید کرده اند، جوایزی اهدا می شود.

ملایی بیان کرد: علاوه بر این ختم ذکر یا علی با همکاری بانوان عضو گروه مجازی کانون اجرا شده و عکس نوشته هایی با مضمون غدیر نیز در گروه های مجازی منتشر کردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) هوکرد عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های کانون، آذین بندی مسجد و محله و همچنین پخش مولودی در روز غدیر بود.

وی در خاتمه تاکید کرد: کلیه ویژه برنامه های دهه ولایت و امامت در راستای تبلیغ غدیر و ترویج فرهنگ علوی در جامعه اجرا شد و امیدواریم گامی هر چند کوچک در این خصوص برداشته باشیم.

شایان ذکر است؛ کانون فرهنگی هنری بیت الرقیه (س) یکی از کانون هایی روستایی جنوب کرمان است که در روستای هوکرد از توابع شهرستان جیرفت قرار دارد.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی