تاکید مقامات پاکستان و مالدیو بر توسعه همکاری‌های منطقه ای


تاکید مقامات پاکستان و مالدیو بر توسعه همکاری‌های منطقه ای

نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور مالدیو در تماس تلفنی بر گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در راستای تقویت صلح تاکید کردند.

تاکید مقامات پاکستان و مالدیو بر توسعه همکاری‌های منطقه ای به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از اسلام آباد، نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهور مالدیو در تماس تلفنی بر گسترش همکاری‌های منطقه‌ای در راستای تقویت صلح تاکید کردند.
سایت خبری "۲۴ نیوز"، گزارش داد: "عمران خان" نخست وزیر پاکستان با تماس تلفنی با "ابراهیم محمد صلح" رئیس جمهور مالدیو درباره آخرین تحولات منطقه و تاثیرات کرونا بر کشور‌های جهان رایزنی کرد.
"عمران خان" در این تماس تلفنی گفت: کرونا یک چالش جدی برای اقتصاد دنیا به وجود آورده است، از این رو گسترش همکاری‌های اقتصادی در منطقه می‌تواند پیامد‌های معیشتی این بحران همه گیر در جنوب آسیا را به حداقل برساند.
نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: کشور‌های در حال توسعه به دلیل مشکلات اقتصادی و محدودیت‌های زیرساختی در حوزه بهداشت به مراتب در برابر پیامد‌های اقتصادی کرونا آسیب پذیرترند، از این رو اقدامات حمایتی ویژه جامعه بین الملل از آن‌ها ضروری است.
وی ضمن دعوت از "ابراهیم محمد صلح" برای سفر به پاکستان گفت: اسلام آباد نیز برای مبارزه با بیماری کرونا سختی‌های زیادی متحمل شده و حاضر است تجربه‌های خود در این زمینه را با سایر کشور‌های تحت تاثیر این بیماری درمیان بگذارد.
دو طرف در این رایزنی تلفنی با بررسی آخرین تحولات جنوب آسیا، گسترش همکاری‌های چند جانبه تجاری، بهره برداری از پتانسیل‌های اقتصادی منطقه را زمینه ساز صلح پایدار و پیشرفت منطقه جنوب آسیا قلمداد کردند.
مقامات دو کشور همچنین بر گسترش روابط دوجانبه در همه‌ی زمینه‌ها به خصوص حوزه گردشگری تاکید کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...