عشیره العگیدات نیروهای اشغالگر آمریکایی را نقره داغ کرد


عشیره العگیدات نیروهای اشغالگر آمریکایی را نقره داغ کرد

سرکردگان نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در سوریه در دیدار‌های خود با سران عشایر شرق فرات تلاش کردند تا فراخوان مقاومت مردمی را در این منطقه خنثی کنند، اما عشیره العگیدات توطئه آنان را ناکام گذاشت.

عشیره العگیدات نیروهای اشغالگر آمریکایی را نقره داغ کردبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از دمشق، سرگردگان نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در سوریه در دیدار‌های چند روز گذشته خود با سران عشایر شرق فرات به ویژه در شهر دیرالزور تلاش کردند تا فراخوان مقاومت مردمی را در این منطقه خنثی کنند، اما "عشیره العگیدات" توطئه آنان را ناکام گذاشت.
عشیره العگیدات که بزرگترین عشیره استان دیرالزور به شمار می‌رود، بعد از این دیدار‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیرو‌های ائتلاف به اصطلاح مبارزه با تروریسم به سرگردگی آمریکا مسئول نا امنی وهرج ومرج در این منطقه هستند.
عشیره العگیدات در ادامه بیانیه خود، نا امنی منطقه را برخاسته از فساد اداری و اقدامات خودسرانه تشکیلات قسد دانسته است که نیرو‌های ائتلاف مدیریت منطقه را به آن‌ها سپرده اند.
تشکیلات قسد یا نیرو‌های دمکراتیک سوریه، گروهی شبه نظامی است که کرد‌ها بخش اعظم آن را تشکیل می‌دهند و هم اکنون در استان‌های دیرالزور، حسکه، رقه و بخش‌هایی از استان حلب تشکیلات خودگردان اعلام کرده اند.
در بیانیه عشیره العگیدات همچنین آمده است، از زمانی که تشکیلات قسد کنترل منطقه شرق سوریه را بر عهده گرفت، ترور‌های زنجیره‌ای آغاز شد که آخرین آن‌ها ترور شیخ مطشر الهفل بود؛ بدون اینکه قسد برای دستگیری قاتلان واکنش از خود نشان دهد.
عشیره العگیدات همچنین از نیرو‌های آمریکایی خواستند تا هرچه زودتر اداره امور منطقه شرق فرات را به اهالی اصلی آن واگذار کنند، تا به دور از اعمال قیمومیت احزاب سیاسی و اعمال نفوذ برخی شخصیت ها، "عشایر عرب" نقش اساسی در مدیریت و تعیین سرنوشت مناطق خود را داشته باشند.
عشیره العگیدات هچنین از هرگونه تلاشی برای حل سیاسی بحران سوریه حمایت کرد و ائتلاف آمریکایی را به همراهی با اینگونه تلاش‌ها برای ایجاد حل سیاسی باهدف برون رفت از بحران سوریه فراخواند.
برخی منابع خبری وابسته به گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه در گزارش‌هایی از توافق شیوخ عشایر شرق فرات با نمایندگان ائتلاف امریکایی خبرداده بودند.اما ناظران بر این باورند، بیانیه عشیره العگیدات و صف آرایی عشیره البکاره و "طی" در کنار آن نشان می‌دهد، عشایر سوریه به شدت از رفتار آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه و نادیده گرفتن آن‌ها به نفع کرد‌ها خشمگین هستند؛ و سران عشیره العگیدات پس از شنیدن پیشنهاد‌های آمریکایی، اکنون در این بیانیه مطالباتشان را به صراحت اعلام کردند.
کارشناسان بر این باورند منطقه شرق فرات در ماه‌های آینده آبستن تحولاتی عمیق و درگیری‌های تمام عیاری خواهد بود و این درگیری‌ها میان عشایر با بافت جمعیتی عرب و تشکیلات قسد با جمعیت کرد خواهد بود.
تشکیلات قسد هم که به تدریح کنترل اوضاع را در منطقه از دست می‌دهد، در بیانیه‌ای مدعی شده است آنچه در شرق فرات اتفاق می‌افتد توطئه‌ای قدیمی است که نظام حاکم در سوریه و ترکیه آن را تغذیه می‌کنند، اما با همکاری عشایر می‌توانند آن را خنثی کنند.
تشکیلات قسد در این بیانیه با این ادعا به نوعی درصدد است عشایر را به طرف خود فراخواند؛ به ویژه اینکه به آن‌ها می‌گوید، "بیایید باهم آتش را خاموش کنیم. "
قسد خود را از هرگونه عملیات ترور بدور می‌داند و آن‌ها را به پسماند‌های داعش نسبت به می‌دهد که همچنان به صورت پراکنده در منطقه شرق فرات حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...