به‌کارگیری نیروهای بومی؛ اولویت طرح‌های توسعه‌ای غرب کارون


به‌کارگیری نیروهای بومی؛ اولویت طرح‌های توسعه‌ای غرب کارون

مجریان طرح‌های توسعه‌ای نفت در منطقه عملیاتی غرب کارون تأکید کردند آموزش و به‌کارگیری نیروهای بومی در اجرای این طرح‌ها همواره در اولویت قرار داشته است و این سیاست همچنان دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، موضوع مسئولیت اجتماعی طرح‌های نفتی در غرب کارون امروز (سه‌شنبه، ۲۱ مردادماه) در نشست «سیاست‌ها و نظام‌نامه نحوه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی غرب کارون» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نصراله زارعی، سرپرست طرح توسعه میدان آزادگان جنوبی در این نشست با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده از سوی وزارت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی غرب کارون، گفت: آموزش و به‌کارگیری نیروهای بومی را در اولویت قرار داده‌ایم که آموزش ۲۵۰ نفر از نیروهای بومی منطقه از جمله اقدام‌های انجام‌شده به شمار می‌رود.

وی ممنوعیت به‌کارگیری نیروهای اقماری در آزادگان و ضرورت استفاده از نیروهای بومی را تصمیم مؤثر دیگری در این حوزه عنوان کرد و گفت: مسئولان استانی نیز باید بیش از پیش نفت را در این زمینه یاری دهند.

محمد علی اژدری، سرپرست طرح توسعه میدان نفتی یاران شمالی در شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز به سهم ۷۰ درصدی نیروی انسانی بومی در به سرانجام رسیدن این طرح توسعه اشاره کرد و گفت: سیاست استفاده از توانمندی پیمانکاران بومی همچنان دنبال می‌شود.

محمدرضا محمدزاده، مجری طرح توسعه میدان‌های سپهر و جفیر در شرکت مهندسی و توسعه نفت نیز در این نشست به ضرورت توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: توسعه پایدار به معنای رشد اقتصادی، امنیت و ایجاد رضایت و ثبات در جامعه است و این رویکرد را در میدان سپهر و جفیر دنبال می‌کنیم.

مهدیه پورشاد، مدیر مسئولیت اجتماعی در شرکت گسترش انرژی پاسارگاد به ارائه مطالعات انجام‌شده این شرکت در زمینه مسئولیت اجتماعی در میدان‌های سپهر و جفیر پرداخت و گفت: در مرحله نخست، مطالعه تطبیقی با در نظر گرفتن فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا انجام شد که نتیجه آن، استخراج راهبردها و نیازسنجی بود. در گام بعد همه گزارش‌های ملی و محلی را بررسی و پس از ارزیابی میدانی، نقشه راهبردی تدوین کردیم.

به گفته وی، بررسی‌ها نشان‌دهنده موازی‌کاری‌های بسیار در ارائه خدمات انجام‌شده و بعضاً برخی کم‌توجهی‌ها به منابع طبیعی در سال‌های گذشته بوده، ضمن آنکه فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی گاهی بدون در نظر گرفتن نیازهای واقعی منطقه انجام شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری