صادرات 220 تن عسل تولیدی اردبیل در سالجاری


صادرات 220 تن عسل تولیدی اردبیل در سالجاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از صادرات 220 تن عسل تولیدی اردبیل به کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله (امارات، عراق، عمان) و مالزی خبر داد.

خلیل نیکشاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در سال گذشته نیز 90 تن از عسل های تولیدی در استان اردبیل به کشورهای مختلف صادر شده بود.

وی با بیان اینکه براساس آمارگیری از زنبورستان‌های استان اردبیل در سال گذشته از فعالیت 4 هزار و 3 زنبوردار مقدار 7 هزار و 340 تن عسل تولید و به بازار مصرف عرضه شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان اردبیل در دامنه سبلان واقع شده و به دلیل تنوع آب وهوایی، پوشش گیاهان شهدزا و گرده زا، مراتع غنی، گیاهان دارویی و باغات و دانه‌های روغنی عسل تولیدی استان از کیفیت خاصی برخوردار بوده و تحت عنوان عسل سبلان مشهور است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: مصرف سرانه مردم استان اردبیل حدود هزار تن است که نشان می دهد 6.13 از تولیدات عسل استان توسط مردم استان اردبیل مصرف می شود.

نیکشاد اضافه کرد: ارایه تسهیلات بانکی، صدور دفترچه زنبورداری، صدور مجوز کوچ و استقرار، تامین نهاده از جمله شکر، هماهنگی با بیمه روستایی و عشایری جهت بیمه زنبوردار، ثبت جهانی عسل سبلان، اجرای زیرساخت ها جهت تولید عسل پاک و سالم و بدون تغذیه، معرفی زنبورداران جهت تامین ملکه اصلاح شده، سوق دادن زنبورداران جهت تولید سایر فرآورده های زنبور عسل از جمله گرده، برموم، ژله رویال، زهر زنبورعسل، اجرای دوره های آموزشی زنبورداران و آشنایی با علم نوین زنبورداری و غیره از جمله خدمات ارائه شده جهاد کشاورزی به زنبورداران است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زیبای من