رای الیوم: نتانیاهو هر لحظه ممکن است سقوط کند


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما (/fa/international) به نقل ازروزنامه اینترنتی رای الیوم، کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هر لحظه...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از روزنامه اینترنتی رای الیوم، کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هر لحظه ممکن است سقوط کند و کنار رفتن وی از صحنه سیاسی ممکن است به روی کار آمدن شخصیت افراطی‌تر از حزب لیکود منتهی شود.
روزنامه رای الیوم که در لندن به روز می‌شود در مقاله‌ای به قلم خالد رمضان عبداللطیف نوشت: هنوز تازیانه‌های خشم بر پشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل فرود می‌آید، زیرا هزاران اسرائیلی به تناوب به تظاهرات خود ادامه می‌دهند و خواستار استعفای وی هستند. وی به دریافت رشوه، خیانت در امانت و فریبکاری متهم است. علاوه براین در برخورد با بحران ویروس کرونا ضعیف عمل کرد و نتوانست از کارمندان و شرکت‌های زیان دیده در اثر شیوع این ویروس حمایت کند. باید بدانیم این تظاهرات در مقابل منزل نتانیاهو که بیش از شش هفته است ادامه دارد در اعتراض به اصول ایدئولوژیک افراطی وی نیست بلکه در اعتراض به ناکامی و فسادش در اداره دولت است.
امید نتانیاهو که در یک بحران سیاسی قرار دارد به انحلال دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام است، زیرا از این طریق شانس وی برای فرار از محاکمه به خاطر فساد افزایش می‌یابد. وی اکنون مثل شخص در حال غرق شدن است که هر لحظه امکان دارد غرق شود. در مقابل اگر نتانیاهو از صحنه سیاسی کنار برود سبب روی کار آمدن کسانی خواهد شد که از وی افراطی ترند. زیرا بسیاری از نیرو‌های راست افراطی که با مشارکت در کابینه نتانیاهو مخالفت کردند به شخص وی اعتراض داشتند و این بدان معنی است که دولت دیگری به ریاست یک رهبر راستگرای افراطی غیر از نتانیاهو از حمایت همه نیرو‌های راستگرا برخوردار خواهد شد و برای چنین دولتی امضاء طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه غربی بسیار آسان خواهد بود.
جدعون ساعر رقیب نتانیاهو در حزب لیکود مواضع دینی قومی دارد از جمله اینکه وی طرفدار طرح الحاق کرانه غربی است و قصد دارد سیاست خصمانه تری را ضد فلسطینی‌ها در پیش بگیرد. ساعر از ترویج کنندگان طرح کنفدرالیته با اردن است. این طرح بدان معنی است که اسرائیل زمین را به دست می‌آورد و در مقابل آن اردن اداره امور معیشتی فلسطینی‌ها در کرانه غربی را بر عهده می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر