رونمایی از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس در فارس


رونمایی از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس در فارس

به‌منظور هم‌افزایی با سامانه آموزش مجازی شاد ، از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس در فارس رونمایی شد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس چهارشنبه ۲۲ مرداد در آیین رونمایی از سامانه آموزش الکترونیکی جامع هوشمند مدارس "دانش" در فارس، گفت: این سامانه باهدف هم‌افزایی با سامانه آموزش مجازی "شاد" راه‌اندازی شده است و مبنای کار ما در آموزش مجازی سامانه وزارتی است.

فرهاد اسماعیلی افزود: قبل از کرونا و باوجود تلاش‌های انجام‌شده در زمینه آموزش مجازی ،باور به این نوع آموزش در کشور وجود نداشت و شیوع این ویروس و تعطیلی مدارس به لحاظ حفظ سلامت دانش آموزان ، ضرورت استفاده از آموزش مجازی برای تداوم تعلیم و تربیت دانش آموزان را یادآور شد.

او گفت: باور به آموزش مجازی از گذشته در مسئولان استان فارس وجود داشت و این امر موجب شد تا رویدادهای خوبی در زمینه راه‌اندازی زیرساخت‌ها همچون گسترش اینترنت در این استان روی دهد.

اسماعیلی محتوا، زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و به‌ویژه اینترنت را از ملزومات آموزش مجازی دانست و گفت: با ترکیب صحیح این ابزار می‌توان ساختار مناسبی برای آموزش مجازی فراهم کرد و باهمت استاندار و هماهنگی‌های انجام‌شده با اداره کل ارتباطات استان، هم‌اکنون بیش از 95 درصد مدارس استان فارس مجهز به اینترنت رایگان است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک در سراسر فارس دانش آموزان به اینترنت رایگان دسترسی خواهند داشت و این‌گونه یکی از نگرانی‌های همه مسئولین استان در زمینه دسترسی نقاط محروم و دورافتاده استان به اینترنت مرتفع می‌شود.

اسماعیلی گفت: در ادامه این راه دسترسی به محتوا و اتوماسیون آموزشی لازم بود که در ابتدا با ابتکار خوب وزارت آموزش‌وپرورش ، شبکه آموزشی شاد تهیه و در اختیار همه دانش آموزان و فرهنگیان در سراسر کشور قرار گرفت که همچنان در آموزش مجازی برای ما محور و اساس است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن