تعزیه، سینه زنی سنتی، راه‌اندازی و دسته و موکب در بوشهر ممنوع شد


تعزیه، سینه زنی سنتی، راه‌اندازی و دسته و موکب در بوشهر ممنوع شد

بوشهر-ایرنا- مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: بر اساس دستورالعمل برگزاری عزاداری ایام محرم در بوشهر برگزاری تعزیه، سینه زنی سنتی و حرکت دسته‌ها و راه‌اندازی هرگونه موکب ممنوع است و عزاداری حداکثر در 2 ساعت انجام می‌شود.

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی روز چهارشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرای با اشاره به تدوین دستورالعمل‌های برگزاری عزاداری ایام محرم در بوشهر بیان کرد: براین اساس هیات‌های مذهبی استان بوشهر برای برپایی مراسم عزاداری باید در سامانه بیرق ثبت نام کنند و پس از بررسی کارشناسان و اطمینان از امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی آنها مجوز برگزاری این مراسم برای آنها صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم تعزیه، سینه زنی سنتی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و راه‌اندازی دسته‌ها در خیابان‌ها به منظور پیشگیری از ابتلای عزاداران حسینی به بیماری کرونا ممنوع است و عزاداری پس از نماز مغرب و عشا به مدت ۲ ساعت برگزار می‌شود.

سروستانی افزود: در این مراسم پذیرایی ممنوع است و اطمینان از تهویه مناسب هوا و مراعات فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای حاضران الزامی است.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی بوشهر درباره توزیع نذورات مومنان، اعلام کرد: نذورات ماه محرم امسال به صورت مواد غذایی خشک و کمک‌های مومنانه به نیازمندان و محرومان جامعه است.

وی گفت: تهیه اقلام بهداشتی در مساجد و حسینه‌ها ضروری است و اداره صنعت، معدن و تجرات مواد ضدعفونی مورد نیاز هیات‌ها و مساجد را تامین کند.

سروستانی اضافه کرد: با این حال افراد آسیب پذیر که دارای بیماری زمینه‌ای هستند برای حفظ سلامت خود از حضور در مراسم حضوری عزاداری پرهیز کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار داشت: رویکرد سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری عزادرای سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش در سال جاری استفاده از ظرفیت فضای مجازی است و باید از این ظرفیت برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ فرهنگ حسینی استفاده کرد.

وی افزود: فرهنگ‌سازی مراسم روضه خانگی از دیگر رویکردهای سوگواری ایام محرم در سال جاری است که باید با تعداد محدود شرکت کنندگان و رعایت تمامی اصول بهداشتی انجام شود.

سروستانی بیان کرد: شورای تبلیغ استان بوشهر بر ضرورت‌های تبلیغاتی سلامت جامعه در محرم امسال تاکید دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی