معرفی انیمیشن «تاحدودی ابری» (Partly cloudy) | ابر‌های زیبا، ابر‌های زشت + دانلود


معرفی انیمیشن «تاحدودی ابری» (Partly cloudy) | ابر‌های زیبا، ابر‌های زشت + دانلود

داستان پویانمایی «تاحدودی ابری» یا «نیمه‌‌ابری» درباره‌ دنیای ابرهاست که در آسمان، یک جایی آن دورها، پنهان از چشم ما دارند برای خودشان زندگی‌ می‌کنند. شغل روزانه‌ ابر‌ها این است که چیز‌های جالب و بامزه  درست کنند و به لک لک‌ها بدهند تا آن‌ها را به زمین برسانند.

عاطفه جوینی | شهرآرانیوز - هر کس با توجه به استعدادی که در این دنیا دارد، می‌تواند چیز‌های زیادی به جهان اضافه کند. دانشمندان با علم و اکتشافاتشان، هنرمندان با هنرشان، مهندسان با نوآوری شان و هزاران مثال دیگر که می‌توان آن‌ها را جزو این دسته دانست. گاهی چیز‌هایی که به این دنیا اضافه می‌شوند شاید در ظاهر زیبا و دوست داشتنی نباشند و کسی توجّهی به آن‌ها نشان ندهد، شاید حتّی برای انسان‌ها خطر و زیان داشته باشند، امّا در اصل، آن‌ها به وجود می‌آیند تا کار‌های مفیدی را در این دنیا به سرانجام برسانند. باید بدانیم که وجود هیچ چیزی در این دنیا اتّفاقی نیست و هر چیزی که وجود دارد حتماً دلیلی برای بودنش هست. از غذا‌های بدمزه گرفته تا هوایی که تحمّل ناپذیر است تا حیواناتی که زشت و درنده هستند، همه و همه، برای دلیلی به وجود آمده اند که اگر دقیق به آن‌ها نگاه کنیم، علّت بودنشان را به خوبی می‌فهمیم.

داستان پویانمایی «نیمه‌‌ابری» درباره‌ دنیای ابرهاست که در آسمان، یک جایی آن دورها، پنهان از چشم ما دارند برای خودشان زندگی‌ می‌کنند. شغل روزانه‌ی ابر‌ها این است که چیز‌های جالب و بامزه درست کنند و به لک لک‌ها بدهند تا آن‌ها را به زمین برسانند.

در دنیای ابری، ابر‌های زیادی هستند که چیز‌های پشمکی و زیبا و خوش مزه درست می‌کنند: از بچه‌ نوزاد و بستنی خوش‌مزه و کالسکه‌ ابریشمی گرفته تا گربه‌های کوچولوی قشنگ و غذا‌های شیرین. اما در میان آن ها، ابری هست که معمولا زیاد غصه می‌خورد، زیرا استعداد او در این است که چیز‌های زشت درست کند. هر چیزی که خاردار و بدمزه و زشت و بدرنگ و عصبانی باشد، نتیجه‌ی کار این ابر است. معمولاً هیچ لک لکی دور و بر او نمی‌رود که مخلوقاتش را به زمین برساند.

آنچه پس از تماشای این پویانمایی متوجه آن می‌شویم، اهمیت دادن به چیز‌های زشت دنیاست، اینکه همه چیز در این جهان به یک اندازه ارزشمند است و باید به آن‌ها توجّه کرد و قدرشان را دانست. زشتی و زیبایی، بی رنگی و رنگارنگی، خوش مزگی و بدمزگی، ناراحتی و خوشحالی و ... هیچ فرقی با هم ندارند. همه‌ی آن‌ها چیز‌هایی هستند که اگر در کنار هم قرار بگیرند، دنیا کامل می‌شود. در غیر این صورت، همیشه چیزی کم خواهیم داشت.


دانلود یا تماشای انیمیشن
معرفی انیمیشن «تاحدودی ابری» (Partly cloudy) | ابر‌های زیبا، ابر‌های زشت + دانلود

نیمه‌‌ابری | partly cloudy

سال تولید: ۲۰۰۹

کارگردان: پیتر سوهن

شرکت تولیدکننده: پیکسار


جوایز: نامزد جایزه‌ اسکار بهترین پویانمایی کوتاه در سال ۲۰۱۰

اگر از این انیمیشن خوشتان آمد این‌ها را هم ببینید:

معرفی انیمیشن «پایپر» (piper) | می‌افتی تو حوض نقاشی! + دانلود

معرفی انیمیشن «کورالین» (۲۰۰۹) | دختری با چشم‌های دکمه‌ای

معرفی انیمیشن «معلق» (Float) | کمی عجیب کمی متفاوت + ویدئو

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟