تشکیل جلسۀ شورای عالی دفاعی یونان


تشکیل جلسۀ شورای عالی دفاعی یونان

کشتی تحقیقاتی عروچ رییس ترکیه برای انجام فعالیت‌های اکتشاف زیر زمینی وارد دریای مدیترانه و اطراف جزیرۀ قبرس شد.

تشکیل جلسۀ شورای عالی دفاعی یونان به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از آنکارا ، در پی ورود کشتی تحقیقاتی ترکیه به آب‌های دریای مدیترانه و افزایش تنش میان آنکارا و آتن، شواری عالی دفاعی یونان تشکیل جلسۀ فوق العاده داد.
روزنامۀ سوزجو چاپ ترکیه در پایگاه اینترنتی خود با درج خبر تشکیل جلسۀ فوق العادۀ شورای عالی دفاعی یونان به ریاست نیکاس پاناگیوپولوس وزیر دفاع این کشور نوشت تنش در روابط دو کشور همچنان تشدید می‌شود بویژه پس از آنکه کشتی تحقیقاتی عروچ رییس برای انجام فعالیت‌های اکتشاف زیر زمینی وارد دریای مدیترانه و اطراف جزیرۀ قبرس شد.
سوزجو به نقل از منابع یونانی می‌نویسد هدف از تشکیل این جلسه که بسیاری از مقامات نظامی نیز در آن شرکت داشتند ارزیابی آخرین تحولات در بخش وسیعتری از دریای مدیترانه و تصمیم گیری در مورد پاسخی که می‌توان به ترکیه داد بوده است.
منابع یونان می‌گویند در خصوص نتایج و تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه که حدود سه ساعت بطول انجامید هیچ اطلاعاتی در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی گذاشته نشده است.
پیشتر وزارت امور خارجه یونان اقدامات ترکیه در شرق مدیترانه را تنش زا، مایه بی ثباتی و تهدید برای صلح خوانده و اعلام کرده بود آتن از منافع و حقوق حاکمیتی خود هرگز کوتاه نیامده و به هیچ وجه باج خواهی را نمی‌پذیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا