طرز تهیه کله پاچه در منزل


طرز تهیه کله پاچه در منزل

دستور پخت کله پاچه امروز با آموزش طرز تهیه ی کله پاچه اومدیم که امیدوارم در منزل تهیه کنید و لذت ببرید ،کله گوسفند بجز ایران از لذیذترین غذاهای سنتی نروژ است، کله را کز داده، میپزن و با کلم و سیب‌زمینی میخورن نروژی‌ها کله خورهاى پایه ای هستند اما پاچه نمی‌خورند! کله پزی ها … نوشته طرز تهیه کله پاچه در منزل اولین بار در پورتال جامع ایران بانو...

دستور پخت کله پاچه

امروز با آموزش طرز تهیه ی کله پاچه اومدیم که امیدوارم در منزل تهیه کنید و لذت ببرید ،کله گوسفند بجز ایران از لذیذترین غذاهای سنتی نروژ است، کله را کز داده، میپزن و با کلم و سیب‌زمینی میخورن نروژی‌ها کله خورهاى پایه ای هستند اما پاچه نمی‌خورند! کله پزی ها معمولا دائم کله پاچه دارند و خوشمزه هم میشه ولی بهتره کله پاچه رو در منزل تهیه کنید و دست پخت خودتون رو داشته باشین،

معمولا گفته میشه بزرگسالان بالای ۳۰ سال هر دو ماه یکبار کله پاچه مصرف کنند و کودکان و نوجوانان ماهی یک بار و نه بیشتر…حتما همزمان با مصرف آن آبلیمو استفاده کنید و مخصوصا داخل آب کله پاچه آبلیمو بریزید تا کلسترول کله پاچه را در خون کاهش دهد. چون آب کله پاچه خیلی چرب است ! کله پاچه را به عنوان صبحانه یا ناهار بخورید. به هیچ وجه شام کله پاچه نخورید.لطفا بعد مطالعه رسپی ها و یا تهیه کردن غذاتون نظرات خودتون رو برامون ارسال کنید.

دستور طرز تهیه چیکن استراگانف را هم بخوانید

طرز تهیه کله پاچه در منزل

طرز تهیه کله پاچه با نخود

مواد لازم

کله پاچه گوسفند ۱ دست
نخود ۱۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد درشت
زرد چوبه ۱ ق چ
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
آب ا لیتر یا بیشتر

طرز تهیه کله پاچه در منزل

نخود را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا هم نفخ آن گرفته شود و هم زودتر پخته شود.برای پختن کله پاچه باید کله و پاچه را باهم پخت .برای شروع پخت ابتدا به اندازه ای که آب روی کله پاچه را بگیرد قابلمه را از آب پر کنید و روی حرارت بالا قرار دهید تا آب به جوش بیاید.وقتی که آب جوش آمد روی آب را کف های قهوه ای پر میکند که بهتر است این آب را یکبار خالی کنید و مجددا آب داخل قابلمه بریزید تا به این شکل آب شفاف و روشنی داشته باشید.

سعی کنید به اندازه ای که نصف کله در زیر آب قرار گیرد قابلمه را از آب پر کنید و روی حرارت بالا قرار دهید تا مجددا به جوش بیاید .بعد پیاز ها را ۴ قاچ برش دهید و به همراه زرد چوبه داخل آب کله پاچه بریزید نخود های خیس خورده شده را هم داخل قابلمه بریزید و در قابلمه را کیپ ببندید و زیر شعله را کم کنید و اجازه دهید کله پاچه با حرارت خیلی ملایم به آرامی پخته شود.در دقیقه های پایانی پخت کله پاچه میتوانید نمک و فلفل را به آن اضافه کنید

طرز تهیه کله پاچه در منزل

طرز تهیه کله پاچه خوشمزه

موادلازم

کله گوسفند=۱عدد
پاچه گوسفند=۴عدد
پیاز درشت=۱عدد
زردچوبه=۱ قاشق چای خوری
نمک=به مقدار دلخواه
فلفل =به مقدار دلخواه
آب سرد =به مقداری که روی مواد رو بپوشاند
نخود در صورت تمایل= ۱۰۰ گرم

طرز تهیه کله پاچه

برای طبخ، کله و پاچه را با هم در یک قابلمه قرار بدهید و آب به اندازه کافی به آن بیفزاید تا جایی که نیمی از کله زیر آب برود بعد یک پیاز را پوست بکنید و به چهار پنج تیکه تقسیم کنید و داخل قابلمه بیندازید.
همچنین در صورت تمایل می توانید ۱۰۰ گرم یا به اندازه نیاز نخود هم پای آن بریزید زردچوبه هم بزنید و در دیگ را خوب کیپ کنید، حرارت را به صورتی تنظیم کنید که آب زیاد نجوشد و یا حتی نیازی به جوشیدن هم نیست، همین که بتواند درجه آب را به نزدیک صد درجه برساند کفایت می کند یا حداکثر و فقط بصورت خیلی ملایم بجوشد.

طرز تهیه کله پاچه در منزل

طرز تهیه خوراک زبان

مثه کله پاچه ست: یه تعداد فدایی و عاشق دلخسته داره, یه سری هم اصلا دوستش ندارن! حد وسط نداره! بنظر من نحوه ی پختنش خیلی مهمه. من این بار با پیاز, چند حبه سیر, چند پر جعفری, گشنیز و ترخون تازه و کمی تخم گشنیز سابیده پختمش که عطرشون غوغا به پا کرد.

وقتی پخت, پوست روش رو براحتی کندم و گذاشتم با عصاره ی خودش و کمی رب , بیشتر بپزه. ادویه های خوراک رو بعد از کندن پوستش بزنید که کاملا به خوردش برن.

پخت زبان, زمان می بره و باید پنج شش ساعت با حرارت کم یا در زودپز به مدت دو ساعت بپزه تا وقتی چنگال میزنید کاملا نرم باشه. هویج های دور خوراک, بخار پز شدن. هویج بخارپز خیلی بیشتر از حالت آب پز, خوشمزه و لذیذه.
براحتی بدون بخارپز چند طبقه ی گرون قیمت, فقط با یک آبکش فلزی که روی قابلمه ی آب داغ قرار میدین, می تونید سبزیجات رو آب پز کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی