ابر بدهکاران بیش از 30 هزار میلیارد تومان پرداخت کردند


ابر بدهکاران بیش از 30 هزار میلیارد تومان پرداخت کردند

تهران- ایرنا- سخنگوی دستگاه قضا گفت: با پیگیری سازمان امور مالیاتی و اقدام نمایندگان دادستان در حوزه‌های مالیاتی تهران، بیش از 23 هزار میلیارد تومان مالیات از بدهکاران عمده با همکاری نمایندگان دادستان وصول شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، غلامحسین اسماعیلی درباره اقدامات قوه قضاییه در راستای وصول بدهی از بدهکاران مالیاتی و بانکی افزود: وضعیت فعلی کشور و وضعیت اقتصادی ما ایجاب می‌کند که ما یقه بدهکاران بزرگ بانکی و یقه بدهکاران عمده مالیاتی را بگیریم و حقوق متعلق به مردم و جامعه را استیفا کنیم. البته این کار با همکاری بانک مرکزی در مورد بدهکاران بانکی و با همکاری سازمان امور مالیاتی در وصول مطالبات از بدهکاران مالیاتی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: در تهران و با پیگیری سازمان امور مالیاتی و اقدام نمایندگان دادستان در حوزه‌های مالیاتی، بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان مالیات از بدهکاران عمده با همکاری نمایندگان دادستان وصول شد.

اسماعیلی اظهارداشت: آنچه که ما اعلام می‌کنیم ناظر به بدهکاران خرد نیست و آن را سازمان امور مالیاتی اقدام می‌کند و به عنوان دستگاه قضایی به هیچ عنوان به سمت کسبه جزء نرفتیم و سراغ بدهکاران بزرگ مالیاتی رفتیم.

وصول ۶ هزار میلیارد تومان در استان‌ها از بدهکاران عمده

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: با نیابت‌هایی که برای برخی از بدهکاران به سایر استان‌ها داده شده بود، حدود شش هزار میلیارد تومان هم در سایر استان‌ها وصولی داشتیم و در مجموع بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان از بدهکاران عمده مالیاتی وصول و به سازمان امور مالیاتی تقدیم شده است.

وصول هزار میلیارد تومان مالیات توسط بازرسی کل کشور

سخنگوی دستگاه قضایی افزود: علاوه بر این‌ها از ناحیه سازمان بازرسی کل کشور رقم درشتی از مالیات‌ها بالغ بر هزار میلیارد تومان وصول شده و از ناحیه اجرای ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک نیز ارقام درشتی وصول شده که به همین مثال‌ها بسنده می‌کنم.

تسویه ۳۷۰ میلیارد تومان بدهی گروه فرزان به بانک مسکن و بانک رفاه

اسماعیلی گفت: اخیرا و در هفته گذشته در مورد یکی از بدهکاران عمده بانکی مربوط به گروه فرزان راد ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی این گروه به بانک مسکن با پیگیری واحدهای قضایی تسویه شد و ۲۳۰ میلیارد تومان بدهی این واحد به بانک رفاه در حال تسویه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آیا رابطه دهانی از نظر اهل سنت جایز است؟