رعایت کامل توصیه های بهداشتی در عزاداری های ماه محرم الزامی است 


رعایت کامل توصیه های بهداشتی در عزاداری های ماه محرم الزامی است 

یاسوج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: رعایت کامل توصیه های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش از سوی مردم این استان در آیین های عزاداری ماه محرم امسال الزامی است. 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی روز چهارشنبه در همایش عاشورائیان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: قوانین و مقرراتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری آیین های سوگواری ماه محرم امسال تعیین و به تمامی استان های کشور ابلاغ شده که باید با جدیت در استان به آنها عمل شود.

وی افزود: نباید به بهانه شیوع بیماری کرونا کمترین کوتاهی در کهگیلویه و بویراحمد برای برپایی مجالس و محافل عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایش انجام شود.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج بیان کرد: زنده نگهداشتن نهضت خونین عاشورا و قیام تاریخی امام حسین (ع) به منزله مبارزه با ظلم، ستم، فساد و بی‌ عدالتی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی عنوان کرد: ماه محرم یکی از پایه ‌های اصلی مذهب تشیع و جزو باورهای دینی ملت ایران و مسلمانان جهان به ویژه شیعیان است.

وی ابراز داشت: مسلمانان و شیعیان در طول تاریخ از طریق برپایی مجالس و محافل سوگواری امام حسین (ع) ‌شناخته می شدند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: بنا به فرموده امام خمینی (ره) ملت ایران و مسلمانان جهان به ِویژه شیعیان هر چه دارند از ماه های محرم و صفر است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس حیات دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آنان وابسته به برگزاری آیین های عزاداری ماه محرم است.

ماه محرم امسال از روز جمعه ۳۱ مردادماه آغاز می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس