تعلل دوباره محیط زیست درباره تنها بچه‌شامپانزه ایران


تعلل دوباره محیط زیست درباره تنها بچه‌شامپانزه ایران

با برگزاری جلسه‌ای در سازمان حفاظت محیط زیست با موضوع تصمیم گیری درباره تعیین وضعیت «باران»،شامپانزه‌ای که سه سال پیش در باغ وحش ارم به دنیا آمد، مقرر شد تنها بچه‌شامپانزه ایران در باغ وحش ارم بماند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، شهاب الدین منتظمی مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان درباره تعیین وضعیت «باران» اظهار کرد: پیرو مباحث انجام گرفته در خصوص محل زندگی و نحوه نگهداری شامپانزه سه ساله‌ای به نام «باران» که سه سال پیش در باغ وحش ارم به دنیا آمد، جلسه‌ای با حضور مدیر باغ وحش ارم، نماینده تام الاختیار هولدینگ پارسیان، مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد.

بیشتر بدانید:

مرگ در یک‌قدمی تنها بچه‌شامپانزه ایران +عکس و فیلم

وی ادامه داد: در پایان این نشست تصمیم بر این شد که براساس رأی دادگاه، اقدامات بعدی در این خصوص انجام شود و .

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان افزود: همچنین مقرر شد کارگروهی متشکل از نماینده تام الاختیار باغ وحش، نماینده اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و نماینده دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست تشکیل شود که وظیفه آن ارزیابی و احصاء پروتکل‌های اتحادیه باغ وحش‌های اروپا و آسیا و ابلاغ آن به باغ وحش ارم است.

منتظمی اضافه کرد: این کارگروه موظف است اصول احصاء و تأیید شده از پروتکل باغ وحش‌های اروپایی و آسیایی را حداکثر ظرف مدت یک ماه به باغ وحش ارم ابلاغ کند و باغ وحش هم ملزم است تا در مدت شش ماه، مقدمات لازم برای اجرای این اصول تأیید شده توسط کارگروه را فراهم آورد.

وی با بیان این که این کارگروه اختیار دارد که در هر زمان که لازم می‌داند از هر کارشناس داخلی و خارجی در خصوص وضعیت باران مشاوره بگیرد، گفت: این کارگروه همچنین اختیار دارد در صورتی که باغ وحش ارم در نگهداری صحیح از باران موفق عمل نکرد یا کوتاهی کرد، راساً در مورد محل نگهداری این شامپانزه تصمیم گیری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کارشناسی داوری دیدار صنعت نفت آبادان و پرسپولیس