اصلاح ساختار واحدهای مرغداری قم درحال انجام است


اصلاح ساختار واحدهای مرغداری قم درحال انجام است

قم - ایرنا - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این‌که صنعت پرورش طیور استان درحال تحول است،‌ گفت: اصلاح ساختار فنی واحدهای مرغداری فعال درقم که از مدت‌ها قبل آغاز شده با همکاری بهره‌برداران در حال انجام و تکمیل است.

علی‌اصغر همت روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: این اقدامات باهدف پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر و افزایش بهره‌وری در واحدهای مرغداری استان انجام می‌شود.

وی افزود: وضعیت نامناسب تجهیزات و تاسیسات مرغداری ازنظر فنی و بهداشتی یکی از مهمترین عوامل تشدید بیماری در میان طیور است که برای جلوگیری از آن، با همکاری فعالان این صنعت نوسازی و تحول در ساختار مرغداری‌های استان را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: اصلاح سیستم آبرسانی و سوخت‌رسانی به‌منظور جلوگیری از ورود تانکرها به داخل واحد و ازبین بردن امکان انتقال بیماری، اصلاح سیستم تهویه سالن‌ها،‌ احداث محل انبار و اتاق ضدعفونی مناسب در ورودی واحدهای مرغداری،‌ محصور نمودن کامل واحدها، اصلاح سیستم انتقال دان از انبار به سالن‌ها و احداث محل جمع‌آوری کود ازجمله اقداماتی است که در این رابطه انجام می‌شود.

همت گفت: تمامی این اقدامات در قالب برنامه مشخص تدوین‌شده و با همراهی فعالان این صنعت در حال پیاده شدن است تا استان قم همچون گذشته در بخش پرورش طیور به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم کشور خودنمایی کند.

وی بیان کرد: تمام تلاش خود را به کارخواهیم گرفت تا با اصلاح ساختار مرغداری‌های استان از شیوع بیماری و وارد آمدن خسارت سنگین به این صنعت جلوگیری کنیم.

قم چهارمین استان کشور ازنظر تراکم مرغداری‌های فعال است؛ این استان رشد قابل‌توجهی در صنعت طیور دارد و به‌طور میانگین هشت درصد نیاز تخم‌مرغ و سه درصد نیاز مرغ گوشتی کشور را تامین می‌کند.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا