دستورالعمل ستاد ملی کرونا مبنای عمل عزاداری محرم قزوین قرار گیرد


دستورالعمل ستاد ملی کرونا مبنای عمل عزاداری محرم قزوین قرار گیرد

قزوین - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین گفت: رعایت پروتکلهای بهداشتی ستاد ملی کرونا باید مبنای عمل در عزادارای ماه محرم این استان قرار گیرد.

منوچهر حبیبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : ماه محرم امسال بر رویکرد ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید می‌شود و این دستورالعملها باید برای همه محیطهای برگزاری عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآورشد : امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا ماه محرم و عزاداری‌های حضرت امام حسین (ع) نسبت به گذشته متفاوت است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم سلامت سوگواران را تضمین کنیم

به گفته وی مهم‌ترین اصل در اجرای دستورالعمل های بهداشتی، همراهی و رعایت این مسائل توسط مردم است و در صورتی ‌که مشارکت مردمی باشد، اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی ممکن است.

معاون استاندار قزوین گفت : در برنامه ریزی محرم امسال تلاش می شود علاوه بر جلوگیری از انتشار و شیوع بیماری کرونا ، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان به صورت مطلوب و شایسته برگزار شود.

وی افزود: انشاالله اقدامات محرم امسال در سه محور هماهنگی، اقناع و اطلاع رسانی کامل انجام می شود تا مردم در جریان برنامه ها و چگونگی برگزاری مراسم سالار و سرور شهیدان حضرت امام حسین (ع) قرار گیرند.

حبیبی یادآورشد : امسال تاکید بر ضوابط از جمله ممنوع بودن جابجایی هیئت ها و دسته های عزداری ، استفاده از ماسک و کاهش ساعات های مراسم عزاداری است.

وی بر لزوم طراحی و ترویج الگوهایی برای محرم امسال با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و گفت : طرح هر خانه یک حسینیه با نصب پرچم سیاه بر درب منازل از جمله این طرح ها است.

معاون استاندار قزوین گفت : مراسم سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) امسال پررنگ تر از سالهای گذشته برگزار خواهد شد لذا عزاداری ها را به درب منازل خواهیم برد و فضاهای شهر و روستا، منطقه ، خیابان ، کوچه و خانه ها را فضای حسینی خواهیم کرد.

وی تاکید کرد که محرم امسال عطر و بوی محرم حسینی را با برنامه ریزی های مناسب در جای جای استان قزوین به مشام می رسانیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!