محدودیت‌های شدید آل خلیفه در آستانه ماه محرم


محدودیت‌های شدید آل خلیفه در آستانه ماه محرم

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری برای امام حسین(ع) محدودیت های زندان برای تحت فشار قرار دادن شیعیان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، چندین مخالف رژیم آل خلیفه در بحرین در اعتراض به نقض حقوق بشر اعتصاب غذای علنی خود را در یک بازداشتگاه در بحرین آغاز کرده اند.

ناجی علی حسن فاتل ، فعال حقوق بشر بحرین ، عضو هیئت مدیره انجمن جوانان حقوق بشر بحرین (BYSHR) در پیام صوتی گفت که وی و تعدادی دیگر از شیعیان زندان جاو در جنوب شهر منامه در اعتراض به وضعیت اسفناک این زندان اعتصاب غذا کردند.

به گزارش خبرگزاری بحرین الیوم رژیم منامه نه تنها امکانات بهداشتی معیشتی را از زندانیان سیاسی این زندان دریغ می کند بلکه اجازه هیچ مراسم مذهبی به زندانیان نمی دهد.

درحالی که گزارش های رسیده از زندان جاو بیانگر وضعیت وخیم بازداشت شدگان و اهمال کاری عمدی مدیریت این زندان نسبت به آنها است، موسسه ملی حقوق بشر در بحرین در صفحه توئیتری خود ادعا کرد: پزشکان بحرینی 925 بازداشت شده در زندان جاو را از نهم تا 15 ژوئیه معاینه کردند و داروهایی را برای آنها تجویز کردند. به طوری که 22 نفر از این بازداشت شدگان مبتلا به بیماری دیابت هستند.

این موسسه تاکید کرد: 34 نفر از این بازداشت شدگان از مشکل پوستی و حساسیت رنج می بردند که پزشکان بیمارستان السلیمانیه آنها را معاینه کردند.

فاتل سپس به سازمانهای بین المللی حقوق بشر برای حمایت از اعتصاب کنندگان اعتصاب کرد ، و اظهار داشت که رسانه های دولتی بحرین هیچ کدام از رفتارهای مقامات با زندانیان را پوشش نمی دهند.

وی همچنین از مقامات محلی خواست که به اصول بین المللی که حق زندانیان را برای انجام آزادانه فعالیت های مذهبی تعیین می کند ، احترام بگذارند.

فاتل گفت: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری برای امام حسین(ع) محدودیت های زندان برای تحت فشار قرار دادن شیعیان افزایش یافته است.

بحرین الیوم افزود: زندانیان پیش از اعتصاب غذا اعتراضات متعددی را انجام داده بودند ، اما همه فایده ای نداشته است.

بحرین طی 9 سال گذشته شاهد اعتراضات ضد رژیم آل خلیفه بوده است. بسیاری از شیعیان بحرین خواستار برکناری حکومت اقلیت آل خلیفه هستند.

مجلس بحرین محاکمه غیرنظامیان در دادگاه های نظامی را در 5 مارس 2017 تصویب کرد.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات