اعلام آمادگی حماس برای همکاری با تشکیلات خودگردان علیه توافق ابوظبی و تل‌آویو


اعلام آمادگی حماس برای همکاری با تشکیلات خودگردان علیه توافق ابوظبی و تل‌آویو

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برای هرگونه پاسخ مشترک با تشکیلات خودگردان به عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی حماس برای همکاری با تشکیلات خودگردان علیه توافق ابوظبی و تل‌آویو

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری وفا، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در گفت و گوی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای هرگونه پاسخ مشترک به بیانیه سه جانبه آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی اعلام آمادگی کرد.

اسماعیل هنیه ضمن حمایت از مواضع مخالف تشکیلات خودگردان نسبت به عادی سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو آن را موضع ملت فلسطین عنوان کرد. رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: همه ما در کنار آن‌ها هستیم و به تشکیل دولت فلسطینی با حاکمیت کامل و پایتختی قدس شریف پایبند هستیم.

هنیه تصریح کرد جنبش حماس با تمامی بیانیه‌ها و تصمیمات یک جانبه که منجر به پایمال کردن حقوق ملت فلسطین و نیز نقض قطعنامه‌های بین المللی می‌شود، مخالف است.

رئیس دفتر سیاسی حماس بر آمادگی این جنبش برای هر گونه اقدام مشترک تحت هدایت تشکیلات خودگردان فلسطین در پاسخ به علنی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی و امارات روز پنج‌شنبه از توافقی به اصطلاح تاریخی خبر دادند، که براساس آن روابط دیپلماتیک بین ابوظبی و تل‌آویو وضع کاملا عادی را تجربه خواهد کرد. به گفته رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا نقش تعیین‌کننده‌ای در توافق مذکور داشته است.

بر اساس توافق مذکور، هیئت‌های صهیونیستی و اماراتی ضمن دیدار یکدیگر، طی هفته‌های آتی با یکدیگر دیدار خواهند کرد و تفاهم‌نامه‌هایی را با محوریت توریسم، امنیت، سرمایه‌گذاری، برقراری پرواز‌های مستقیم، بهداشت، انرژی، فناوری، مخابرات، محیط زیست و ... امضاء خواهند کرد. از جمله دیگر بند‌های مهم مورد توافق، تاسیس سفارتخانه است. در چارچوب توافق مذکور، روابط رژیم صهیونیستی و امارات در خصوص ساخت ویروس کرونا، توسعه خواهد یافت.

بیانیه سه جانبه آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی، قرار است تا یک برنامه راهبردی بین طرفین توافق صورت گیرد و بر اساس آن همکاری‌های دو جانبه تجاری و امنیتی ارتقاء خواهد یافت.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...