عزاداری ماه محرم در خلخال متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود


عزاداری ماه محرم در خلخال متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ معاون امور عمرانی فرماندار و رییس ستاد قرارگاه زیستی خلخال گفت: مراسم و برنامه‌های عزاداری ماه محرم امسال در این شهرستان متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا ، رضوان صادقی روز جمعه در جلسه ستاد قرارگاه زیستی خلخال با تاکید بر اینکه اعمال محدودیت در شکل و مکان‌های برگزاری عزاداری در ماه محرم امسال با هدف حفظ سلامت مردم است، افزود: برگزاری آیین‌های عزاداری تجمعی از جمله مراسم سنتی قارقارا در این شهرستان ممنوع است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر وضعیت شیوع کرونا در کشور ،استان و شهرستان حاد بوده و هر نوع پیش‌بینی در کاهش شدت انتقال و یا آمار ابتلا ابه ین بیماری امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: در چنین شرایطی برای کنترل بیماری راه چاره مطمئن برای پیشگیری از افزایش شدت شیوع کرونا در جامعه پرهیز از هرگونه اجتماعات و برگزاری عزاداری‌های تجمعی و حرکتی است.

وی با بیان اینکه عزاداری در خلخال در سال‌های گذشته با حضور دستجات محلات و مساجد مختلف در خیابان‌ها با حضور جمع زیادی از مردم برگزار می‌شد ، تشریح کرد: با فراهم کردن زمینه برگزاری عزاداری ایام محرم برای مردم از هرگونه تجمع منجر به افزایش شیوع بیماری کرونا جلوگیری خواهد شد.

عزاداری ماه محرم در خلخال متفاوت از سال‌های گذشته برگزار می‌شود

معاون فرماندار خلخال اظهارداشت: ستاد مقابله با کرونا مخالف برگزاری عزاداری مردم در ماه محرم نبوده و مرردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی تنها در فضای باز و با تعداد اندک و نیز پرهیز از حرکت دسته‌های عزاداری می‌توانند این مراسم را برگزار کنند.

او افزود: عزاداری هیات‌های مذهبی و مساجد نیازمند هماهنگی قبلی و دریافت مجوز از اداره تبلیغات اسلامی خلخال است و دستگاه‌های دولتی، نهادها و مداحان نیز بر نحوه عزاداری و نظارت بر پروتکل‌ها مسوولیت دارند و باید از هر گونه اجتماع که موجب سرایت ویروس می‌شود، جلوگیری کنند.

وی با اشاره به تغییر شیوه نذورات در سال جاری و ممنوعیت تهیه و توزیع غذای گرم در جامعه از مردم خواست نذورات خود را به صورت نقدی و یا کالاهای معیشتی در قالب کمک مومنانه در اختیار نیازمندان جامعه قرار دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟