در ستایش لایپزیش و یولیان ناگلزمن؛ دلیل علاقه رئال مادرید به مربی آلمانی مشخص شد


در ستایش لایپزیش و یولیان ناگلزمن؛ دلیل علاقه رئال مادرید به مربی آلمانی مشخص شد

یولیان ناگلزمن، سرمربی تیم لایپزیش با غلبه بر اتلتیکو مادرید و راهیابی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه...

اتلتیکو مادرید برای رقم زدن معجزه باید به کشتارگاه آنفیلد می رفت. آنها نیاز به نادیده گرفته شدن از سوی همه داشتند تا منتقدان خود را ساکت کنند. آنها برای راه یابی به فینال باید مقابل بارسلونا و لیونل مسی قرار می گرفتند، و باید برای راه یابی به مرحله بعد به دیگ جوشان آلیانز آرنا و بایرن مونیخ تحت هدایت پپ گواردیولا می رفتند. تنها چیزی که اتلتیکو مادرید انتظارش را نداشت، لایپزیش، تیمی بدون هیچ تاریخچه ای در اروپا بود.

به گزارش طرفداری، مدعی خوانده شدن از قبل، برای اتلتیکو مادرید مناسب نبود و ظاهراً مقابل تیم آلمانی تأثیر زیادی روی آنها گذاشت. پنجشنبه شب بازی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا میان تیم هایی از اسپانیا و آلمان در لیسبون، بدون حضور تماشاگران و با پنج تعویض، متفاوت بود. اگر تا اینجا به اندازه کافی تعجب نکرده اید، باید بگوییم که یولیان ناگلزمن، سرمربی تیم لایپزیش تنها 33 سال دارد و پیش تر اذعان کرده بود که پیشنهاد انتقال به رئال مادرید را رد کرده است. دیگو سیمئونه در آن سن دومین دوره بازیگری خود را در اتلتیکو مادرید شروع کرده بود.

فوتبال آلمان

یولیان ناگلزمن حد و اندازه تیم اتلتیکو را به دست آورده بود. او به آنچه توسط سیمئونه ساخته شده بود نگاه کرد، مطالعه کرد، و آن را خنثی کرد. وقتی بازی به پایان رسید، سرمربی آلمانی می دانست که حالا هر زمان که بخواهد یا هر زمان که زین الدین زیدان تصمیم بگیرد که دومین دوره اش در رئال مادرید را به پایان برساند، فرصت انتقال به سانتیاگو برنابئو را دارد.

اگرچه این تیم لایپزیش یک تیم چند ملیتی است اما هنوز هم آن غرور و تکبر آلمانی را دارند. آلمان یک جام جهانی از یوهان کرایوف، لیونل مسی و حتی دیگو مارادونا ربود و حالا یک تیم آلمانی اتلتیکو مادرید را برای اولین بار از لیگ قهرمانان اروپا کنار زد.

هر نبرد هوایی میان دایوت اوپامکانو و دیگو کوستا، توسط مدافع فرانسوی به بیرون فرستاده شد و هر دو نفر کل شب با هم درگیر بودند. مدافع 21 ساله نشان داد که عاشق چنین چالش هایی است، قدرتمند است و کار با توپ فوق العاده ای دارد. او در دفاع لایپزیش مستحکم و مستقل ایستاده بود و هیچ توپی از او رد نشد. بعد از این عملکرد، حالا باید دید که لایپزیش تا چه مدت می تواند او را از چنگال قدرت های بزرگ اروپا دور نگه دارد.

در ستایش لایپزیش و یولیان ناگلزمن؛ دلیل علاقه رئال مادرید به مربی آلمانی مشخص شد

عملکرد اوپامکانو مقابل دیگو کوستا، الگویی برای سایر هم تیمی هایش بود. اگر فکر می کنید پسری که در دفاع بازی کرد، جوان است باید بگوییم که تیم لایپزیش از آن هم جوان تر است. لایپزیش تیمی 11 ساله است و در سال 2009 تأسیس شده است و حتی از توییتر و فیسبوک هم جوان تر است. مالک باشگاه شرکت ردبول است که نام آن توسط یوفا پنهان می شود.

در سمت چپ خط دفاعی لایپزیش، آنجلینیو را می بینید که در 15 سالگی از دپورتیوو لاکرونیا به منچسترسیتی پیوست و در حال حاضر به صورت قرضی از تیم انگلیسی برای لایپزیش بازی می کند و عملکرد بی نقصی در پست خود داشت. آنجلینو یکی از آن دسته دفاع چپ هایی است که اسپانیا به دنیای فوتبال معرفی کرده و همگی استایل مشابهی دارند، از جمله یوردی آلبا، خوزه لوئیز گایا و خوان برنات، و باید ببینیم که لوئیز انریکه کدامیک را برای تیم ملی انتخاب می کند.

از دنی اولمو تا ژائو فلیکس

دنی اولمو، دیگر بازیکن صادراتی اسپانیا در داخل محوطه جریمه اتلتیکو برای آنها مشکل ساز شد. این بازیکن در 16 سالگی برای بارسلونا بازی می کرد و تصمیم گرفت که راهی دیناموزاگرب شود، شهری که بیشتر به خاطر بسکتبالش معروف است. هنوز مشخص نیست که او با این کیفیت چرا در فوتبال اسپانیا بازی نمی کند.

وقتی اولمو گل اول لایپزیش را به ثمر رساند، سیمئونه به روی نیمکت خود نگاه کرد و ژائو فلیکس را دید، تنها بازیکنی که می توانست تفاوت ها را در این بازی رقم بزند. او تنها بازیکن اتلتیکو مادرید بود که از خود نشانی در لیسبون به جای گذاشت. اتلتیکو از پنالتی به دست آمده غرق در لذت شد. در ابتدا یک صحنه روی سائول نیگز به وجود آمد که بررسی آن برای داوران و با کمک VAR مدتی طول کشید. سپس ژائو فلیکس یک ضربه پنالتی بی حرف و حدیث گرفت و به گل تبدیلش کرد.

حالا فصل برای اتلتیکو به پایان رسیده و ظاهراً پایان خوشی نداشت. لیسبون برای روخی بلانکوس شهری طلسم شده است و خود سیمئونه هم به این مسئله اقرار کرد. تنها چیزی که برای این تیم اهمیت دارد، کسب پیروزی است.

بیشتر بخوانید:

یولیان ناگلزمن: زحمت اصلی را بازیکنان تیم کشیدند؛ سیمئونه محترمانه به من تبریک گفت

دیگو سیمئونه: مقابل لایپزیش عادلانه حذف شدیم؛ تمام توان خود را به کار گرفتیم اما چیز دیگری نداشتیم

دایوت اوپامکانو بهترین بازیکن دیدار اتلتیکو مادرید و لایپزیش شد (عکس)

اتلتیکو مادرید 1-2 لایپزیش؛ پرچم فوتبال آلمان بالا است

ناگلزمن: پیشنهاد هدایت رئال مادرید را رد کردم چون در مادرید شانسی برای بهتر شدن ندارید بلکه برای رفتن به آنجا باید بهترین باشید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر