امام جمعه بوشهر: تمدید تحریم تسلیحاتی آمریکا بر علیه ایران غیرقانونی است


امام جمعه بوشهر: تمدید تحریم تسلیحاتی آمریکا بر علیه ایران غیرقانونی است

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: توطئه و دسیسه استکباری آمریکا در طراحی تمدید تسلیحاتی ایران در شورای امنیت در خصوص قطعنامه 2231 آن شورا در اکتبر 2020 میلادی (مهر 1399) به پایان می‌رسد، غیر قانونی است.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز جمعه در پیام آدینه افزود: آمریکا حق ندارد بعد از خروج از برجام پیرامون مصوبه‌های آن دخالت کند و حتی به دنبال فعال سازی مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌های بین المللی در صورت تصویب نکردن قطعنامه جدید آمریکایی تحریم تسلیحاتی ایران باشد.

وی بیان کرد: این مساله بار دیگر امتحانی برای اروپا در موضوع برجام است.

صفایی بوشهری تاکید کرد: حضور وزیر خارجه آمریکا در منطقه و تحریک سران مرتجع کشورهای عربی برای ایجاد محور تقابل با ایران نیز فایده‌ای برای جهان استکبار نخواهد داشت.

امام جمعه بوشهر خطاب به رئیس جمهوری فرانسه گفت: حق ندارید در امور داخلی لبنان مداخله کنید و دولت و مردم آن کشور اسلامی را تهدید کنید.

وی یادآور شد: فرانسه سال‌ها به عنوان یک کشور استعمارگر در آفریقا و خاورمیانه حضوری سراسر ننگ داشته و در زمان حاضر نیز این جرثومه فساد بین المللی تحت تأثیر لابی‌های صهیونیستی و هم دست آمریکایی‌هاست.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: با توجه به اینکه پرداخت نکردن حقوق معوقه کارگران و کارکنان آنان را با مشکلات معیشتی روبرو می‌کند، از تمام صاحبان مراکز صنعتی، تولیدی و خدماتی درخواست می‌شود نسبت به پرداخت به موقع مطالبه‌های کارگران اقدام جدی صورت گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین از مسئولان نظارتی تقاضا می‌شود با جدیت تمام موضوع پرداخت به موقع مطالبه کارگران را بررسی و طبق ضوابط با متخلفان برخورد کنند.

صفایی بوشهری در خصوص موضوع اصلاح بانکداری اضافه کرد: تنها راه نجات اقتصاد ایران اجرای طرح اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب و رونق تولید است که نقش بانک‌ها به عنوان مرکز ارائه تسهیلات اقتصادی بسیار مهم است ولی بیشتر بانک‌ها علاوه بر همکاری نکردن، در پی مشارکت سهم خواهانه در اصل و درآمد تولید هستند که این موجب توقف تولید می‌شود.

وی ادامه داد: از اقتصاد دانان انقلابی و جوانان تقاضا می‌شود پیرامون این موضوع پژوهش‌های لازم داشته و راهکارهای لازم به مسئولان ارائه کنند.

امام جمعه بوشهر یادآور شد: تاریخ ایران و جهان اسلام هیچ گاه مقاومت و جهاد آزداگان سرافراز این سرزمین بعنوان اسوه‌های ایثار و مقاومت را فراموش نخواهد کرد.

صفایی بوشهری اضافه کرد: از مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران تقاضا می‌شود به طور جدی به مسائل و مشکلات این قشر از جامعه رسیدگی کنند.

وی با اشاره به ۲۴ ذی الحجه روز مباهله گفت: روز مباهله نماد حقانیت و عزت اسلام ناب محمدی (ص) است و به معنی تقاضای لعن و نفرین و نزول عذاب الهی بر گروه باطل از جانب دو طرفی است که هرکدام ادعای حقانیت دارند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!