توازن تدریجی سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا


توازن تدریجی سطح ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا

نشانه‌هایی از بازگشت تدریجی توازن به ذخیره‌سازی نفت خام ایالات متحده آمریکا مشاهده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، نشانه‌های مشخصی از روند کاهشی ذخیره‌سازی نفت ایالات متحده آمریکا مشاهده می‌شود، زیرا روند مصرف به آرامی از ضعف ناشی از بیماری همه‌گیر کرونا و محدودیت‌های اعمال‌شده برای مهار این ویروس بهبود می‌یابد. این در حالی است که عربستان سعودی نیز تولید خود را محدود کرده و از حجم عرضه نفت خود به آمریکای شمالی کاسته است.

براساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده آمریکا، مجموع ذخیره‌سازی نفت آمریکا در هفته گذشته برای چهارمین هفته پیاپی در پنج هفته کاهش یافت و هم‌اکنون حجم آن نسبت به ابتدای ماه ژوئیه بیش از ۱۷ میلیون بشکه کاهش یافته است.

این روند نزولی سبب کاسته شدن بخشی از ۲۲۲ میلیون بشکه نفت خام ذخیره‌سازی‌شده بین پایان ماه مارس و پایان ماه ژوئن شده است.

سطح ذخیره‌سازی نفت همچنان ۱۴۸ میلیون بشکه (۷.۵ درصد) بیش از مدت مشابه سال گذشته میلادی و ۱۳۷ میلیون بشکه (۷ درصد) بالاتر از میانگین پنج سال اخیر است.

در عین حال، افزایش بی‌امان ذخیره‌سازی نفت خام در سه ماه دوم، فرصت برداشت مداوم را فراهم کرده است که نشان‌دهنده حرکت بازار از مازاد عرضه به سمت کمبود آن است.

مرحله نخست برقراری دوباره توازن به‌طور کامل بر نفت خام متمرکز شده، به‌طوری که سطح ذخیره‌سازی از اوایل ماه ژوئیه ۲۷ میلیون بشکه کاهش یافته است.

سطح ذخیره‌سازی نفت خامی که شامل ذخیره‌سازی راهبردی نفت ایالات متحده هم می‌شود، همچنان ۴۶ میلیون بشکه (۴ درصد) بالاتر از میانگین پنج سال اخیر است، اما نسبت به اواسط ماه ژوئیه که ۶۴ میلیون بشکه (۶ درصد) بالاتر از میانگین پنج‌ سال اخیر بود، کاهش یافته است.

کاهش ذخیره‌سازی نفت خام با کاهش شدید سرعت واردات نفت خام، به‌ویژه از عربستان سعودی تسریع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام