اوباما: ترامپ مسئولیت هیچ چیز را قبول نمی‌کند


اوباما: ترامپ مسئولیت هیچ چیز را قبول نمی‌کند

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به مشکلات این کشور گفت: ترامپ مسئولیت هیچ چیز را قبول نمی کند اما اعتبار همه چیز را برای خود می داند.

اوباما: ترامپ مسئولیت هیچ چیز را قبول نمی‌کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی هیل در گزارشی به قلم ادوارد مورنو تحت عنوان «اوباما در انتقاد از رئیس جمهور آمریکا: ترامپ مسئولیت هیچ چیز را قبول نمی‌کند» نوشت: باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، روز جمعه به طعنه گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی این کشور، می‌تواند از پیشرفت‌هایی که در زمینه مقابله با همه گیری کرونا حادث شده است برای تقویت کارزار انتخاباتی اش استفاده کند، زیرا ترامپ «مسئولیت هیچ چیزی را قبول نمی‌کند، اما اعتبار همه چیز را برای خود می‌داند».

اوباما در مصاحبه‌ای با دیوید پلوف David Plouffe، از مدیران سابق کارزار‌های انتخاباتی، گفت: «این احتمال وجود ندارد که در فاصله زمانی چند ماهه منتهی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا واکسن کووید-۱۹ تولید و توزیع شود، اما این احتمال هست که برخی آزمایش‌های انجام شده باعث شوند ما قبل از زمان انتخابات مطلع شویم که تولید واکسن کوید-۱۹ در مسیر نهایی شدن قرار دارد.»
ده‌ها کشور سرگرم کار بر روی تولید واکسن کوید-۱۹ هستند و شماری از آزمایش‌های انجام شده در مراحل پایانی خود قرار دارند. با این حال، بعید به نظر می‌رسد که دست کم تا پیش از اوایل سال ۲۰۲۱ چنین واکسنی تولید شود.
اوباما در این مصاحبه گفت: «این که جهان در مسیر تولید واکسن کرونا در حرکت است می‌تواند مردم را دلگرم کند و این امر خوشحال کننده است. ما باید امیدوار باشیم که به چنین واکسنی دست یابیم.» وی در ادامه افزود: «اما این امر می‌تواند شرایط را تغییر دهد، به ویژه آن که کشور ما رئیس جمهوری دارد که مسئولیت هیچ چیزی را قبول نمی‌کند، اما اعتبار همه چیز را برای خود می‌داند. کسی نمی‌داند اقتصاد در این خصوص چه واکنشی نشان خواهد داد. بنا بر این، شرایط مختلفی ممکن است شکل بگیرد که اکثر آن‌ها نمی‌توانند در کنترل جو بایدن باشند.»
کارشناسان از این امر نگران هستند که فشار‌های سیاسی باعث شود دولت آمریکا یک واکسن کووید-۱۹ را قبل از آن که به طور کامل آماده شده باشد مورد تایید قرار دهد. در حالی که احتمال تولید واکسن کرونا تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تقریبا وجود ندارد، این امکان وجود دارد که نتایج اولیه برخی آزمایش‌های مرحله سوم واکسن کرونا تا آن زمان منتشر شود.
اوباما که در ماه‌های اخیر انتقاد‌های خود از ترامپ را شدت بخشیده است گفت دموکرات‌ها باید بر روی افزایش حضور مردم در رای گیری متمرکز شوند. رئیس جمهور پیشین آمریکا تصریح کرد جو بایدن، که نامزد مورد حمایت دموکرات‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است، با انتخاب کردن سناتور کامالا هریس Kamala Harris به عنوان فرد مورد نظر برای تصدی سمت معاون رئیس جمهور «تصمیم بزرگی اتخاذ کرده است».
اوباما خاطرنشان کرد: «کاری که جو بایدن و دموکرات‌ها باید انجام دهند این است که اطمینان حاصل کند شمار بیشتری از افراد در انتخابات شرکت خواهند کرد. به نظر من، مهمترین کاری که از الان تا ماه نوامبر باید انجام دهیم این است که هر آن چه در توان داریم به کار گیریم تا همه کسانی که خواستار تغییر دولت هستند این خواست خود را به وسیله صندوق‌های رای، چه به صورت رای گیری حضوری و چه به صورت رای گیری پستی، مطرح کند.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی شب قدر ؛ نقاشی های کودکانه ساده مخصوص شب های قدر