هفتمین جشنواره غدیر ولایت برگزار شد 


هفتمین جشنواره غدیر ولایت برگزار شد 

حجت الاسلام محمدتقی سعیدی گفت: به مناسبت عید غدیر علی رغم شیوع کرونا، جشنواره غدیر ولایت را برای هفتمین سال متوالی اما متفاوت تر از سال های گذشته برگزار کردیم.

حجت الاسلام «محمد تقی سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: به مناسبت عید غدیر علی رغم شیوع کرونا، جشنواره غدیر ولایت را برای هفتمین سال متوالی اما متفاوت تر از سال های گذشته برگزار کردیم.

مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان با بیان این مطلب که در جشنواره غدیر بچه ها با یکدیگر به رقابت می پردازند، افزود: این جشنواره دارای ۳ بخش رقابتی در زمینه آموزشی، فرهنگی و هنری بود که به دلیل شیوع کرونا نتوانستیم همچون سال های گذشته در بخش ورزشی برنامه ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: در راستای برگزاری جشنواره غدیر، یک هفته قبل از عید غدیر کتابی تحت عنوان پیک غدیر را در بین اعضای کانون توزیع کرده و از بچه ها خواستیم مطالب آن را مطالعه کرده تا بتوانند در آزمون شرکت کنند.

حجت الاسلام سعیدی ابراز کرد: امسال برای نخستین بار آیاتی که مرتبط با ولایت امام علی علیه السلام و غدیر از جمله آیات اکمال دین، ولایت و تبلیغ را روی برگه های A4 چاپ کرده و در بین بچه ها توزیع کردیم تا در افتتاحیه این جشنواره به صورت دسته جمعی این آیات را تلاوت کنند.

مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان ادامه داد: این آیات با هدف آشنایی بچه ها با جایگاه و شخصیت والای امیرالمومنین علی علیه السلام و به نیت سلامتی امام زمان (عج) و تعجیل در فرج حضرت قرائت شده و ثواب قرائت این آیات هدیه به ساحت مقدس حضرت علی علیه السلام و حضرت زهرا (س) شد.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه های جشنواره غدیر، برگزاری ختم صلوات به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور، قرائت دعای فرج امام زمان (عج) و قرائت صلوات خاصه و همچنین قرائت دعای برادری و ذکر یا علی بود.


حجت الاسلام سعیدی اظهار کرد: بچه های کانون را به سه گروه شهید سلیمانی، شهید طیاری و شهید حججی تقسیم کردیم تا با شرکت در این جشنواره و ارائه آثار خود، با یکدیگر به رقابت بپردازند.

مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان اضافه کرد: از بچه ها خواسته شد تا مقاله با خود را با مضمون شخصیت امام علی علیه السلام و غدیر ارائه کنند.

وی بیان کرد: پخش کلیپ هایی با مضمون غدیر و سبک زندگی حضرت علی علیه السلام که برگرفته از سخنان رهبری، یکی دیگر از برنامه های این جشنواره بود که می بایست بچه ها باید با دقت گوش کرده و خلاصه ای از آن را نوشته و تحویل دهند، علاوه بر این نیز کلیپ های با محتوای ورزشی و طنز نیز پخش شد.

حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: در پیک غدیر چندین نمایشنامه در خصوص واقعه غدیر آمده است که سه گروه برای کسب امتیاز این بخش نیز می بایست هر کدام در همین راستا یک نمایش اجرا کنند.

مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان ابراز کرد: همچنین بچه ها می بایست نامه ای به امام علی علیه السلام بنویسند و چکیده ای از سخنان سخنران جلسه که در خصوص شخصیت آن حضرت و واقعه غدیر سخن به میان آوردند، نوشته تا بتوانند از امتیاز این بخش رقابتی جشنواره بهره مند شوند.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های جشنواره غدیر رقابت بچه ها در بخش هنری بود که در این بخش آثار هنری خود را در خصوص امام علی علیه السلام و غدیر به صورت نقاشی، خطاطی، شعر و داستان نویسی ارائه کرده بودند.

حجت الاسلام سعیدی اظهار کرد: قرار است هم زمان با اختتامیه طرح تابستانه فهما به افراد برگزیده در بخش های رقابتی این جشنواره جوایزی همچون کارت هدیه و لوح تقدیر اهدا شود.

مدیر کانون تخصصی مهدویت جنوب کرمان افزود: علاوه بر اجرای این جشنواره، مسابقه کتابخوانی یک هفته قبل از آغاز دهه ولایت و امامت با همکاری بنیاد مهدویت از کتاب راحت باش اینجا خانه امام علی علیه السلام است، را اجرا کردیم، همچنین از کتاب پندهای علوی که احادیثی از حضرت علی علیه السلام را در این کتابچه گردآوری شده نیز آزمونی برگزار کردیم.

وی در خاتمه تاکید کرد: هدف از اجرای ویژه برنامه های غدیر، آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ علوی و غدیر بود و از آنجایی که دشمنان به دنبال انحراف نوجوانان از دین هستند بنابراین امید است که با اجرای این برنامه ها بتوانیم در راستای استحکام مبانی اعتقادی دینی و مذهبی نوجوانان گام برداریم.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط