مجالس امام حسین هرگز نباید تعطیل شود/ ضرورت تقویت مجالس خانگی


مجالس امام حسین هرگز نباید تعطیل شود/ ضرورت تقویت مجالس خانگی

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مجالس امام حسین(ع) هرگز نباید تعطیل شود به ضرورت تقویت مجالس خانگی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه، شنبه‌شب در هیأت سیدالساجدین(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: امام رضا(ع) فرمودند: بهترین و افضل آیاتی که دلالت بر امامت امام علی(ع) دارد آیه مباهله است.

وی بیان داشت: نجران سرزمینی وسیع و پردرآمد با باغ‌های متعدد بود که مسیحیان در آن زندگی می‌کردند؛ پیامبر اکرم(ص) بر اساس استدلال و منطق با بزرگان نجران وارد گفتگو شدند و با ارسال نامه آنان را به گفتگو دعوت کردند تا بتوانند علاوه بر حفظ باورهای اعتقادی خودشان تحت تکفل حکومت اسلامی قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی ادامه داد: مسیحیان نجران زیر بار پذیرش پیشنهاد پیامبر اکرم(ص) و پرداخت جزیه نرفتند و آماده مباهله شدند اما زمانی که دیدند حضرت تنها با پنج‌تن آل عبا در مباهله شرکت کردند حق بودن ایشان را پذیرفتند و به پرداخت جزیه تن دادند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه آیه مباهله بهترین شاهد بر برتری اهل کساء است، عنوان کرد: پنج‌تن آل عبا بهترین مخلوقات الهی در عالم هستی هستند.

وی به خاتم بخشی امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: آیه 55 سوره مائده اشاره به امامت و ولایت امام علی(ع) دارد، تنها کسی که قبل از نزول این آیه هنگام رکوع نماز، انگشتر خویش را به سائل بخشید حضرت علی(ع) بودند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی افزود: این آیه در شأن امام علی(ع) نازل‌شده و بیانگر آن است که حضرت در هر حالی تنها به کسب رضایت الهی بودند و همه اعمالشان ذکر است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه هل آتی، اظهار داشت: این آیه در شأن اهل‌بیت(ع) نازل‌شده است؛ حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) به همراه حسنین سه روز متوالی روزه گرفتند و در هر سه روز افطار خویش را به فقر، اسیر و مسکین بخشیدند بر همین اساس آیه هل اتی بر قلب نازنین پیامبر اکرم(ص) نازل شد.

وی در پایان تأکید کرد: مجالس امام حسین(ع) هرگز نباید تعطیل شود و هرکسی که می‌تواند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برای مظلوم کربلا مراسم عزا برپا کند و از مراسمات خانگی با جمعیت اندک غفلت نشود./813/پ202/ب1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)