توقف سرخابی ها در شب سقوط شاهین / جنگ سهمیه ادامه دارد


توقف سرخابی ها در شب سقوط شاهین / جنگ سهمیه ادامه دارد

پس از پایان هفته بیست و نهم لیگ برتر، نگاهی به بازی های این هفته و وضعیت سهمیه و سقوط تیم ها...

هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان رسید که تکلیف سهمیه های آسیایی و سقوط ها هنوز به طور کامل مشخص نشد. تنها سقوط شاهین بوشهر به دسته پایین تر قطعی شد تا بوشهری ها فصل بعد در لیگ آزادگان توپ بزنند.

به گزارش طرفداری، در دیدار نساجی و ذوب آهن که با تساوی بدون گل دو تیم خاتمه یافت، دو تیم حملات چندانی روی دروازه یکدیگر نداشتند. نساجی که جایگاه مطمئنی در لیگ داشت و با این یک امتیاز نیز 37 امتیازی شد تا هیچ گونه خطری این تیم را تهدید نکند. شاگردان فکری در حال حاضر در رتبه هشتم جدول قرار دارند. ذوب آهن نیز با برد مقابل پرسپولیس از منطقه سقوط فاصله گرفته بود و با این تک امتیاز، 30 امتیازی شد و در جایگاه دهم قرار گرفت. این در حالی است که فاصله این تیم با پارس جنوبی پانزدهم جدولی، تنها 3 امتیاز است.

صنعت نفت آبادان و شاهین بوشهر در استادیوم تختی آبادان به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری سه گله آبادانی ها به پایان رسید. آبادانی ها فصل خوب را سپری کردند و این پیروزی قاطعانی موجب شد شاگردان بهنام سراج 41 امتیازی شده و جایگاه هفتمی خود را مسجل سازند. از سوی دیگر شاهین بوشهر که در هفته های اخیر با مهدی پاشازاده نتایج نسبتا خوبی گرفته بود، در نهایت شکست خورد تا سقوطش به دسته پایین تر قطعی شود. شاهین با 22 امتیاز قعرنشین جدول رده بندی لیگ است.

توقف سرخابی ها در شب سقوط شاهین / جنگ سهمیه ادامه داردجدال صنعت نفت آبادان - شاهین بوشهر

تراکتور و ماشین سازی در تبریز در حالی به مصاف هم رفتند که شاگردان ساکت الهامی با نتیجه 2-1 در این دیدار پیروز شدند. تراکتور شدیدا به دنبال کسب سهمیه آسیایی است. این پیروزی موجب شد آن ها 50 امتیازی شوند و پشت سر استقلال با تفاضل گل کمتر، جایگاه سوم را در اختیار بگیرند. ماشین سازی نیز همچنان 28 امتیازی ماند و در جایگاه چهاردهم خود قرار گرفت و همچنان خطر سقوط را حس می کند.

توقف سرخابی ها در شب سقوط شاهین / جنگ سهمیه ادامه داردجدال تراکتور - ماشین سازی

در دیداری در تهران، استقلال و پیکان به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی 1-1 دو تیم به اتمام رسید. استقلال با این تساوی 50 امتیازی شد ولی هنوز خطر از دست رفتن سهمیه را حس می کند. آن ها در هفته پایانی باید پیروز شوند تا قطعا سهمیه را کسب کنند. پیکان نیز با این تساوی یک پله صعود کرد و با 28 امتیاز در جایگاه سیزدهم قرار گرفت. هرچند که این تیم همچنان خطر سقوط را احساس می کند.

توقف سرخابی ها در شب سقوط شاهین / جنگ سهمیه ادامه داردجدال استقلال - پیکان

سپاهان و شهر خودرو در یکی از مهم ترین بازی های این هفته به مصاف یکدیگر رفتند که زردپوشان اصفهانی با نتیجه 2-0 در این مسابقه پیروز شدند. سپاهان با این برد 48 امتیازی شد تا همچنان به کسب سهمیه آسیایی امیدوار باشد. شهر خودرو نیز همچنان 45 امتیازی ماند و جایگاه ششم خود را حفظ کرد.

توقف سرخابی ها در شب سقوط شاهین / جنگ سهمیه ادامه داردجدال سپاهان - شهرخودرو

در سیرجان، پرسپولیس و گل گهر به مصاف هم رفتند که این بازی جذاب با تساوی 3-3 خاتمه یافت. پرسپولیس که از هفته های قبل قهرمانی خود را قطعی کرده بود، 64 امتیازی شد. گل گهر نیز با این یک امتیازی به امتیاز 30 رسید و جایگاه یازدهم خود را در جدول حفظ کرد.

توقف سرخابی ها در شب سقوط شاهین / جنگ سهمیه ادامه داردجدال پرسپولیس - شاهین بوشهر

سایپا و نفت مسجدسلیمان در یکی دیگر از دیدارهای هفته بیست و نهم به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با تساوی بدون گل دو تیم خاتمه یافت. در این دیدار، دو تیم موقعیتی آن چنانی روی دروازه یکدیگر ایجاد نکردند. سایپا با این تساوی به امتیاز 29 رسید و در جایگاه دوازدهم جدول قرار گرفت و همچنان خطر سقوط را حس می کند. نفت مسجدسلیمان 35 امتیازی شد و جایگاه نهم خود را حفظ کرد.

در آخرین دیدار، پارس جنوبی و فولاد خوزستان به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی بدون گل خاتمه یافت. پارس جنوبی که خطر سقوط را حس می کند، با این تساوی 27 امتیازی شد و در جایگاه پانزدهم باقی ماند. این تیم برای ماندن در لیگ، باید قطعا در هفته پایانی پیروز شود و منتظر نتایج سایر رقبا بماند. فولاد خوزستان نیز که به دنبال کسب سهمیه آسیایی است، نتوانست در این مسابقه پیروز شود و خود را به استقلال و تراکتور نزدیک کند و پشت سر سپاهان و با تفاضل گل کمتر، در رتبه پنجم باقی ماند.

توقف سرخابی ها در شب سقوط شاهین / جنگ سهمیه ادامه داردجدال فولاد - پارس جنوبی جم

همچنین بخوانید:

گل گهر 3-3 پرسپولیس / کامبک پشت کامبک

سپاهان 2-0 شهر خودرو / با پرواز شایان و درخشش سروش، امید اصفهان زنده ماند

پارس جنوبی جم 0-0 فولاد خوزستان / همه چیز به هفته آخر کشیده شد

تراکتور 2 - 1 ماشین سازی؛ توفان پنج دقیقه ای در ورزشگاه یادگار

استقلال 1-1 پیکان/ روز کم فروغ مدعیان کسب کفش طلا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی