تاکید بر برگزاری مطلوب آزمون سراسری


تاکید بر برگزاری مطلوب آزمون سراسری

در نشست مسئولان برگزاری آزمون سراسری، با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری ، روسای دانشگاهها ، رئیس سازمان سنجش و معاون وزارت بهداشت بر برگزاری هر چه مطلوب‌تر این آزمون تاکید شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش عالی گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما ، در این نشست دست اندرکاران آزمون سراسری خاطرنشان کردند: آزمون سراسری با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی از 29 مرداد به مدت چهار روز برگزار خواهد شد و تدابیر لازم برای اجرای مناسب آن اتخاذ و فراهم شده است.

اولویت ما آرامش داوطلبان است

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در این نشست گفت: در آزمون سراسری، نیرو‌های سازمان بسیج مستضعفان با عنوان همیار آزمون در خارج از حوزه‌های امتحانی حضور دارند و این آزمون علاوه بر حوزه‌های امتحانی در ۴۸ سالن و ورزشگاه نیز برگزار می‌شود.
آقای خدایی افزود: کلیه دانشگاه‌ها و حوزه‌های آزمون از چهارشنبه تا شنبه (۲۹ مرداد تا یکم شهریور) به دلیل برگزاری کنکور سراسری تعطیل خواهند شد.
وی در خصوص بازرسی‌ها و ورود افراد به حوزه‌های امتحانی، گفت: تنها با اجازه رسمی سازمان سنجش افراد می‌توانند وارد حوزه‌های امتحانی شوند و برای ما در ابتدا آرامش داوطلبان بسیار اهمیت دارد.

تعداد نهایی داوطلبان یم میلیون و 136 هزار نفر
رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور در خصوص تمهیدات آزمون افزود: این دوره پنجاه و هفتیمن دوره از آزمون سراسری در کشور است که در روز‌های ۲۹ مرداد تا یکم شهریور به مدت چهار روز با شرکت یک میلیون و ۱۳۶ هزار نفر برگزار می‌شود.
آقای خدایی در ادامه تاکید کرد: ۵۸ درصد از داوطلبان خانم و ۴۲ درصد آقا هستند که این آزمون در ۳۹۲ شهر و بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ حوزه امتحانی برگزار می‌شود.
وی افزود: در سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ حوزه امتحانی وجود داشت و امسال تعداد حوزه‌های امتحانی به ۳ هزار و ۳۰۰ حوزه رسیده است.

برگزاری آزمون در مصلاها و ورزشگاهها
رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: در سال گذشته عوامل اجرایی آزمون ۷۸ هزار نفر بودند و امسال به ۱۷۵ هزار رسیده و این آزمون با کمک نهاد‌های مختلف سیاستگذاری با کمک وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود چنانچه بالای ۱۰ مصلای بزرگ برای آزمون اضافه شده و ۴۸ سالن و ورزشگاه به محل آزمون نسبت به سال گذشته اضافه شده است.
آقای خدایی اضافه کرد: فضای امتحانی به طور کلی در سال گذشته ۲ میلیون متر مربع بوده و امسال به ۵ میلیون متر مربع رسیده و حداقل فاصله گذاری براساس تصمیم وزارت بهداشت و ستاد مدیریت ملی کرونا رعایت می‌شود.
وی گفت: این آزمون با کمک همه دستگاه‌های کشوری و دستگاه‌های لشکری و تمام استانداری‌ها و سپاه پاسداران و ارتش برگزار می‌شود چنانچه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز بسته‌های بهداشتی را برای داوطلبان در نظر گرفته است.

رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی
رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور ضمن اشاره به سه فرآیند در نظر گرفته شده برای داوطلبان افزود: زمان ورود داوطلبان به حوزه امتحانی بیشتر شده، در حوزه‌های امتحانی ساز و کار‌های بهداشتی رعایت می‌شود و خروج داوطلبان با اجرای دستورالعمل‌ها به صورت تدریجی انجام می‌شود، همچنین نیرو‌هایی از طرف سازمان بسیج مستضعفان تحت عنوان همیار آزمون برای تکریم از خانواده‌های داوطلبان در خارج از حوزه‌های امتحانی نیز حضور دارند و در نهایت تمام تلاش ما حفظ سلامتی داوطلبان در محیط‌های سالم و امن است.

نظارت ۷ هزار نفر بر رعایت شیوه نامه بهداشتی کنکور

معاون بهداشت وزارت بهداشت در این نشست گفت: 7 هزار نفر از همکاران بهداشت محیط ما قبل از برگزاری کنکور و در حین برگزاری بر سالن ها نظارت خواهند داشت.
دکتر رئیسی افزود: ما دستورالعمل های سختگیرانه ای را به تمام کشور ابلاغ کردیم و فاصله یک ممیز 2 متر را به فاصله یک ممیز 8 متر تبدیل کردیم.
وی گفت: داشتن ماسک برای تمام داوطلبان الزامی است و همچنین همه داوطلبان باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و وضعیت سلامتی خود را اعلام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی