شمار مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین از شش میلیون نفر فراتر رفت


شمار مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین از شش میلیون نفر فراتر رفت

تنها در برزیل ، چهل و یک هزار و پانصد و هفتاد و شش مورد ابتلای جدید به کووید 19 در بیست و چهار ساعت گذشته تایید شده است.

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکای لاتین از شش میلیون نفر فراتر رفتبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیمابه نقل از رویترز ؛ مجموع مبتلایان به کووید نوزده تا روز شنبه بر اساس اعلام دولت‌های کشور‌های آمریکای لاتین، از مرز شش میلیون نفر گذشت و کشور‌های مختلف در آمریکای لاتین همچنان بر ادامه تدابیر سختگیرانه برای کنترل میزان شیوع کرونا تاکید می‌کنند و اعلام کرده اند با کاهش میزان ابتلاء و تلفات، فعالیت‌های اجتماعی و کسب و کار به صورت تدریجی شروع خواهد شد.

براساس گزارشی که وزارت بهداشت برزیل منتشر کرده است، چهل و یک هزار و پانصد و هفتاد و شش مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ در این کشور در بیست و چهار ساعت گذشته تایید شده است و هفتصد و نه نفر دیگر از شهروندان این کشور بر اثر عفونت ناشی از ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.
مجموع شمار افراد مبتلا به این بیماری در برزیل در حال حاضر سه میلیون و سیصد و هفده هزار و نود و شش نفر اعلام شده است و به گفته وزارت بهداشت برزیل، تا کنون صد و هفت هزار و دویست و سی و دو نفر نیز جان خود را از دست داده اند.
برزیل بیشترین موارد ابتلا و مرگ و میر را در میان کشور‌های آمریکای لاتین داراست و سائو پائولو که پرجمعیت‌ترین ایالت در برزیل و مرکز این همه گیری از نظر میزان شیوع به شمار می‌آید که ابتلای ششصد و نود و هفت هزار و پانصد و سی نفر به کووید ۱۹ و مرگ بیست و شش هزار و هفتصد و هشتاد تایید شده است و ایالت‌های ریودوژانیرو و سئارا رتبه‌های بعدی ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده اند.
در پرو نیز بر اساس اعلام دولت، پانصد و شانزده هزار و دویست و نود و شش مورد ابتلا به کووید ۱۹ تایید شده است و این امر باعث شده است فشاری بیش از آستانه تحمل به نظام بهداشت و درمان این کشور وارد آید و پرو با کمبود اقلام درمانی و دارویی روبرو شود. در پی افزایش شدید موارد ابتلای جدید به کووید ۱۹, دولت پرو روز شنبه از اعمال بخشی از تدابیر قرنطینه عمومی که از روز یکشنبه به اجرا در می‌آید خبر داده است. همچنین دولت این کشور متعهد به آزمایش کرونا از یازده هزار نفر از کارکنان زندان‌ها و نود هزار نفر از زندانیان در سراسر این کشور شده است.
از شیلی نیز خبر می‌رسد که موارد ابتلاء به کووید ۱۹ در این کشور در روز شنبه به سیصد و هشتاد و سه هزار و نهصد و دو مورد رسیده است و از این میان، ده هزار و سیصد و نود و پنج نفر جان خود را بر اثر عوارض ناشی از این بیماری از دست داده اند. از ماه پیش که بیماری کووید ۱۹ در شیلی اوج گرفت، مقامات این کشور وضعیت اضطرار سلامت اعلام کرده اند تا بتوانند قرنطینه عمومی و اقدامات برای فاصله گذاری اجتماعی، از جمله منع آمد و شد شبانه را با کمک پلیس و نیرو‌های ارتش بهتر انجام بدهد. انتظار می‌رود در صورت کاهش شمار افراد مبتلا به بیماری، مقامات شیلی برای به راه انداختن دوباره اقتصاد، به صورت تدریجی شروع به کاستن از محدودیت‌ها بکنند.
در کلمبیا نیز ایوان دوکیو، رئیس جمهور این کشور آخر ماه ژوئیه که پایان محدودیت‌های کرونایی بود، تا پایان اوت تمدید و اعلام کرده است در صورت گزارش نشدن موارد جدید در بخش‌هایی از این کشور، از سرگیری فعالیت‌های کسب و کار به صورت تدریجی مجاز خواهد بود.
در آرژانتین که تا بیستم ماه مه اعلام قرنطینه عمومی کرده بود، گفته است تا روز شنبه دویست و هشتاد هزار و صد مورد ابتلای تایید شده به کرونا در این کشور وجود دارد و پنج هزار و ششصد و سی و هفت نفر از شهروندان آرژانتینی بر اثر عفونت ناشی از ویروس کرونا جان باخته اند.
کوبا نیز اعلام کرده است دویست و هشتاد هزار و صد نفر تا روز جمعه به کووید ۱۹ مبتلا شده اند و شمار جان باختگان از ویروس کرونا در این کشور را سه هزار و دویست و نود و دو مورد اعلام کرده است. همچنین وزارت آموزش و پرورش کوبا نیز از سرگیری فعالیت‌های موسسات آموزشی را در خارج از هاوانا، پایتخت، از ماه سپتامبر اعلام کرده است، ولی آموزش در پایتخت همچنان به صورت کلاس‌های تلویزیونی برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان