سفیر فلسطین برای همیشه خاک امارات را ترک کرد


سفیر فلسطین برای همیشه خاک امارات را ترک کرد

ایکنا نوشت: «جبریل الرجوب» دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین اعلام کرد: «عصام مصالحه» سفیر تشکیلات خودگردان در امارات این کشور را ترک کرده است و هرگز به ابوظبی بازنخواهد گشت.

پنجشنبه هفته گذشته و در پی اعلام خبر توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی کامل روابط، رام‌الله سفیر خود را از ابوظبی فراخواند.

الرجوب در ادامه اعلام کرد: «محمد دحلان» عضو جدا شده جنبش فتح بخشی از توافق عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و امارات است؛ اما این مقام جنبش فتح توضیح بیشتری در این خصوص نداد.

آمریکا پنجشنبه گذشته، ۲۳ مرداد از توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی کامل روابط خبر داد و این موضوع با واکنش گسترده فلسطینی‌ها و غیرفلسطینی‌ها روبه‌رو شد.

نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان در گفت‌وگویی با اسپوتنیک و در پاسخ به این سؤال که تشکیلات خودگردان چه اقداماتی در این خصوص انجام خواهد داد، گفت: طرف فلسطینی مشروعیت و قدرت رد هر اقدامی را دارد، به «معامله قرن» نه گفتیم و پس از این اعلام مخالفت فلسطینی از هم پاشید؛ همانگونه که این مخالفت برای بسیاری از اقداماتی که با چشم‌اندازهای ملت فلسطین هماهنگ نبود، رخ داد.

وی افزود: رام‌الله خواستار جلسه عادی فوری شده زیرا این اقدام تصمیم‌های اتحادیه عرب را نقض کرده است، زیرا اتحادیه عرب می‌گوید عقب‌نشینی قبل از عادی‌سازی روابط باید رخ دهد.

ابوردینه گفت: تشکیلات خودگردان با جامعه بین‌الملل چه در سازمان ملل و چه شورای امنیت نیز راه‌های قانونی در این زمینه را پیش خواهد گرفت.

23311

کد خبر 1422434

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا