پروتکل‌های بهداشتی مراسم‌های محرم در زنجان بر مبنای ستاد ملی و استانی است


پروتکل‌های بهداشتی مراسم‌های محرم در زنجان بر مبنای ستاد ملی و استانی است

 زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: مراسم‌های ایام محرم بر مبنای پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا با محوریت و موضوع‌های استانی است و همه دستگاه‌های اجرایی به خصوص بخشداران و دهیاران باید مردم را توجیه کنند.

خدابخش مرادی نافچی روز یکشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، در ارتباط با بخشی از پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم در این استان افزود: بر این اساس دسته‌های عزاداری در شهرها و روستاها برگزار نمی شود و مراسم ها صرفا در فضای باز و با رعایت فاصله ۲ متری انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این ماه مراسم عزاداری با تجمع و حرکت آنها از شهر به روستا و بالعکس انجام نخواهد شدکه در این خصوص باید شعار ستاد محرم هر خانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیات به عموم تبیین شود.

این مسؤول، ادامه داد: تاکنون هشت جلسه ستاد محرم با حضور هیات‌های مذهبی، مداحین، دستگاه‌های فرهنگی و سیاسی در استان تشکیل شده تا بتوان براساس راهبردی که مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عزاداری‌ها در راستای ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اعلام کرده و پروتکل‌های بهداشتی ایام محرم را بر این اساس تنظیم و اجرایی کرد.

وی، با بیان اینکه کرونا همچنان مساله و موضوع اصلی در استان و کشورمان است، ادامه داد: فرمانداران، بخشداران، دهیاران و همه مدیران کل همچنان باید به مساله کرونا در حوزه مسوولیت و ماموریت خود توجه کنند تا حساسیت‌ها کاهش نیابد.

مرادی افزود: مسؤولان باید جامعه هدف خود را نسبت به موضوع کرونا از جمله استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فردی و جمعی حساس‌تر کرده و سازوکارهای تبلیغ این موضوع را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده و گزارش‌ ارائه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در ارتباط با دستگاه های اجرایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمیکنند، نیز ادامه داد: در شورای اداری باید به صورت شفاف به اداراتی که به خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تذکر داده و در صورت استمرار بی توجهی ها به وزارتخانه مربوطه اعلام شود.

مرادی با اشاره به ۱۲ دستگاه و اداره ای که باید تا زمان تشکیل شورای اداری میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را ارتقا دهند نیز افزود: سازمان بازنشستگی، اداره‌کل تعاون روستایی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان، بانک ملی، اداره‌کل زندان‌ها، سازمان صمت، اداره‌کل تبلیغات اسلامی، اداره‌کل منابع طبیعی، اداره‌کل دخانیات، پزشکی قانونی، شهرداری مرکزی زنجان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره نوسازی مدارس استان باید بیش‌تر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه فرمانداران به عنوان رییس ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان و مسئول اتخاذ تصمیم، نظارت و برخورد در شهرستان هستند، افزود: فرمانداران باید تیم‌های نظارتی خود را فعال کرده و با واحدهایی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، به مدیران آن واحدها تذکر کتبی داده و رونوشت آن را ارائه کنند و واحدهایی که رعایت نمی‌کنند به اختیار خود پلمب کنند.

این مسئول با تاکید بر لزوم تبلیغ استفاده از ماسک در فضای مجازی و حقیقی و ادارات استان، نیز گفت: در زمان حال حاضر استفاده مردم از ماسک کاهش یافته که رعایت این مهم نیازمند حساسیت بیشتر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در رابطه با برگزاری کنکور سراسری نیز ادامه داد: در حوزه کنکو در جلسه‌ای در ۲ حوزه تصمیم‌گیری نهایی و آخرین وضعیت رصد و به زودی تصمیمات لازم اعلام خواهد شد.

مرادی با بیان اینکه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش مسئوول مستقیم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور کارشناسی هستند که باید پاسخگوی هرگونه انحراف از معیار باشند، افزود: فرمانداران به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش و رییس شورای تامین مسئؤول نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور شهرستان خود هستند که در این زمینه هرگونه کم‌توجهی قابل قبول نبوده و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مشاغل حساس هر فردی که مبتلا به بیماری کرونا می‌شود باید به مدت ۱۴ روز قرنطینه شود اما کارکنان دولت به ویژه آنانی که تعاملات بیشتری با همکاران خود و ارباب رجوع دارند باید در شرایطی قرار بگیرند که پایین‌ترین سطح ارتباط را به مدت یک هفته داشته باشند تا میزان شیوع کمتر باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ادامه داد: وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دفاتر پیشخوان دولت و بانک‌های استان در مقایسه با کشور پایین تر است و در جلسه‌ای که با حضور بانک‌های دولتی و خصوصی برگزار شد تذکرهای لازم داده شده که در صورت تکرار و بی‌اهمیت بودن به این موارد، پلمب خواهند شد زیرا نمی‌توانیم سلامتی مردم را بازیچه یک حوزه کنیم.

مرادی افزود: فرمانداران، مرکز بهداشت استان و سازمان صمت باید دوباره از پاساژها بازدید کرده و در صورت تکرار رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی صورت جلسه و سپس محل مربوطه پلمپ خواهد شد اما برخی از فروشندگان از ماسک استفاده نمی‌کنند.

وی در خصوص وضعیت پایانه‌های مسافربری نیز خاطرنشان کرد: برای آخرین بار نشستی در ارتباط با الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پایانه‌های مسافربری استان برگزار شود و در صورتی که روند اصلاح نشد، با این شرکت‌ها همانند واحدهای صنفی برخورد خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا