برگزاری مراسم محرم در قشم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی


برگزاری مراسم محرم در قشم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

قشم-ایرنا- امام جمعه قشم گفت: مراسم محرم امسال در جزیره قشم، طبق دستورالعمل‌های بهداشتی که از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تعیین شده است، برگزار می شود.

حجت الاسلام میثم تارم شامگاه یکشنبه در جلسه برنامه‌ریزی برگزاری مراسم محرم افزود: هیات‌های مذهبی، خیران و برگزارکنندگان مراسم ایام محرم ضمن توجه به این مهم باید دستورالعمل‌های لازم درباره اطعام و احسان در سطح جزیره قشم را ارایه دهند و بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌ها تاکید کنند.
وی ادامه داد: اگر در اجرای برنامه‌های مذهبی رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام نشود، در مهرماه فاجعه‌ای در پیش خواهیم داشت.
امام جمعه قشم خاطرنشان کرد: با همفکری مسوولان و انتشار اخبار توسط رسانه‌ها می‌توان ضمن برگزاری با شکوه مراسم عزاداری محرم، شاهد حفظ سلامت عمومی مردم باشیم.
حجت الاسلام تارم بیان کرد: ضروری است که سبک زندگی را با هدف سازگاری با شرایط کنونی ویروس کرونا تغییر و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را بخشی الزام آور در زندگی قرار دهیم.

غفلت در دستورالعمل‌های بهداشتی در محرم امسال، تبعات غیر قابل جبران دارد

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم در این جلسه گفت: همه می‌توانند در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) شرکت کنند اما اگر در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی غفلت شود، تبعات غیرقابل جبرانی برای جامعه خواهد داشت.
حجت الاسلام احمد غلامی افزود: تاکید تمام مسوولان درباره برگزاری مراسم ماه محرم، رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است.
وی تصریح کرد: هیات های مذهبی و مسجدها نباید تصمیم احساسی بگیرند، بلکه باید با دقت کامل اقدام به برگزاری مراسم ماه‌های محرم و صفر کنند.
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم از راه‌اندازی سامانه بیرق جهت ثبت نام هیات‌ها برای اخذ مجوز خبر داد و تصریح کرد: در حقیقت هیات امام حسین (ع) نیازمند مجوز نیست و این سامانه برای اطلاع از دستورالعمل‌های بهداشتی هیات‌ها است.
وی در پایان گفت: نذورات باید به سمت کمک‌های مؤمنانه برود و به صورت اقلام پخته نشده تقسیم شود، ولی نذورات غیر قابل تبدیل، باید به طبخ شود.

کارگروه برگزاری پرشور آیین‌های عزاداری تشکیل شده است

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گفت: آمادگی لازم برای استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای برگزاری باشکوه عزاداری ایام محرم و صفر ایجاد شده است.
حسین مرادی افزود: کارگروهی در سازمان منطقه آزاد قشم در حال برنامه ریزی برای برگزاری پرشور آیین‌های عزاداری است.
وی تصریح کرد: فضای تبلیغاتی موجود در ۲ پل عابر پیاده و ۳۰ بیلبورد تبلیغاتی در جزیره قشم برای اطلاع‌رسانی و فضاسازی ایام محرم پیش بینی شده است.
مدیر روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: طراحی و اطلاع‌رسانی در فضاهای شهری و فضای مجازی از مهمترین برنامه‌های روابط عمومی سازمان برای تقویت فرهنگ عاشورا میان مردم جزیره است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی