تاثیر جنگل زدایی برشیوع بیماریهای همه گیر


تاثیر جنگل زدایی برشیوع بیماریهای همه گیر

تخریب جنگل‌های استوایی باعث انتشارگونه‌های خطرناک و ناشناخته از باکتریها، ویروس‌ها و میکروب‌ها در جوامع شهری می‌شود.

تاثیر جنگل زدایی برشیوع بیماریهای همه گیربه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیمابه نقل از تلویزیون فرانس ۲؛ اِستِفان روستَن Stéphen Rostain کارشناس تحقیق درباره آمازون در «مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه CNRS» درباره مضرات جنگل زدایی در منطقه آمازون برزیل هشدار داد.

وی در این ویدیو گفت: «باید بدانیم همه جنگل‌های استوایی و هر کمربند استوایی در جهان بسیار زنده و پویاست و موجودات زنده بسیاری در آن زندگی می‌کنند و گونه‌هایی از باکتریها، ویروس‌ها و میکروب‌ها در این مناطق هستند که ما آن‌ها را نمی‌شناسیم و با جنگل زدایی در را به روی این میکروب‌ها و باکتری‌ها باز می‌کنیم. این ویروس‌ها می‌توانند مانند آنچه اخیرا درباره همه گیری شیوع کرونا شاهد آن هستیم در جهان منتشر شوند. چون هر بار با بیماری جدید و ناگهانی مواجه می‌شویم برای مقابله با آن‌ها ناتوانیم».
وی گفت: اما این ویروس‌ها کجا هستند؟ این ویروس‌ها در ارگانیسم‌های زنده و خاک و روی بدن حیواناتی هستند که در آمازون زندگی می‌کنند و حامل بیماری‌ها هستند. بعضی اوقات خفاش‌ها هستند.
در برزیل اساسا ۸۰ درصد از جنگل زدایی برای پرورش گاو است. به این ترتیب گاو‌ها را وارد مناطقی می‌کنند که قبلا جنگل بوده است و خفاش‌ها و گاو‌ها با هم در ارتباط مستقیم قرار می‌گیرند. زیرا گاو‌ها را در محل زندگی آن‌ها قرار داده ایم و خفاش‌ها معمولا گاو‌ها را گاز می‌گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟