خطر ابتلا به کرونا در جوانان سیگار الکترونیکی هفت برابر دیگران است


خطر ابتلا به کرونا در جوانان سیگار الکترونیکی هفت برابر دیگران است

رکنا: نتیجه یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، جوانانی که هم سیگار معمولی و هم سیگار الکترونیکی می‌کشند، خطر ابتلا به کووید-19 در آنها هفت برابر غیرسیگاری‌ها است.

سیگار / پایگاه اینترنتی هلث خبر داده محققان دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا در مطالعه ای جدید حدود چهار هزار و ۳۵۱ نوجوان ۱۳ تا ۲۴ ساله را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش رکنا، تقریبا نیمی از افراد شرکت کننده در این مطالعه گزارش دادند که آنها یا روزی سیگاری بوده اند و یا هنوز هم سیگار می کشند. محققان بعد از تجزیه و تحلیل این نتایج متوجه شدند، نتیجه مثبت آزمایش کرونا در افرادی که ۳۰ روز قبل از این آزمایش سیگار الکترونیکی مصرف می کردند، پنج برابر افرادی بود که سیگار نمی کشیدند. درحالی که این خطر در افرادی که هم سیگار الکترونیکی و هم سیگار معمولی می کشیدند، هفت برابر بیشتر بود.

محققان با استناد به اینکه افراد سیگاری در معرض افزایش مواجهه با نیکوتین و سایر مواد شیمیایی موجود در سیگار قرار دارند، گفتند که یک توضیح محتمل که در این رابطه می توان ارائه داد این است که این مواد تاثیر منفی بر عملکرد ریه دارند.

سیگار الکترونیکی خطرناک است

یک توضیح احتمالی دیگر می تواند این باشد که افراد سیگاری مرتب به صورت و به ویژه دهان خود دست می زنند و سیگار را میان هم رد و بدل می کنند. این تحقیق در واقع تاییدی است بر یک سری شواهد که نشان می دهد کشیدن سیگار الکترونیکی با افزایش خطر برای سلامتی ارتباط دارد.

این مطالعه در مجله Adolescent Health منتشر شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق