تزریق ژل به واژن؛ مزایا و عوارض آن


یکی از رایج‌ترین روش‌های جوانسازی واژن، تزریق ژل به واژن است. تزریق ژل به واژن، نتیجه‌ی رضایتبخشی دارد و به همین علت، اکثر خانم‌ها تمایل بیشتری به این شیوه جوانسازی واژن دارند.

تزریق ژل به واژن؛ مزایا و عوارض آن

شفاآنلاین>سلامت جنسی>یکی از رایج‌ترین روش‌های جوانسازی واژن، تزریق ژل به واژن است. تزریق ژل به واژن، نتیجه‌ی رضایتبخشی دارد و به همین علت، اکثر خانم‌ها تمایل بیشتری به این شیوه جوانسازی واژن دارند.

چرا تزریق ژل به واژن اهمیت دارد؟

اهمیت تزریق ژل به واژن از این جهت مطرح است که یک زن طی سال‌های زندگی خود مراحلی مانند تغییرات هورمونی و زایمان را پشت سر می‌گذارد که می‌توانند تغییراتی در اندام تناسلی‌شان ایجاد نمایند. این تغییرات بر کیفیت زندگی یک زن اثر می‌گذارند که شامل کاهش انعطاف پذیری واژن، بی‌اختیاری ادرار، خشکی واژن، کاهش تحریک پذیری در اندام تناسلی و کاهش نرمی و تغییر رنگ لابیا مینور و لابیا ماژور می‌شود. جوانسازی واژن از جمله اقداماتی است که در جهت ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده و قدیمی انجام می‌شود. طی سال‌های اخیر، پزشکان و خانم‌ها بالاخره صحبت در مورد این مسئله‌ی مهم را شروع کرده‌اند و تعداد درمان‌ها و راهکار‌ها برای جوانسازی واژن رو به افزایش است.


ابزار‌هایی که برای درمان و رفع برخی از این تغییرات واژینال یا همه‌ی آن‌ها و به طور کلی جوانسازی واژن به کار می‌روند بسیار متنوع‌اند؛ از رادیوفرکانسی یا لیزر واژن گرفته تا تزریق ژل به واژن. گاهی از فیلر‌ها نیز برای تزریق به ناحیه‌ی کلیتوریس استفاده می‌شود.

چرا تزریق ژل به واژن لازم است؟

واژن یکی از بخش‌های مهم دستگاه تناسلی زنان می‌باشد که نقش بزرگی در برقراری رابطه جنسی و لذت بردن از رابطه دارد. این بخش از بدن نیز مانند هر بخش دیگری به مرور زمان و تحت تاثیر مواردی از جمله افزایش سن است. به لُب‌های خارجی و بزرگ واژن لابیای ماژور گفته می‌شود که بارزترین قسمت ناحیه تناسلی زنان می‌باشد. لابیای ماژور با افزایش سن فرد، زایمان‌های طبیعی، کاهش چربی بدن و تغییرات هورمونی دچار تغییراتی از جمله پیری پوست، افتادگی پوست، شل شدگی پوست، لاغر و چروک شدن پوست می‌شود.

تمام این موارد موجب می‌شوند که زیبایی لابیای ماژور و اندام تناسلی زن کمتر شود و با اثر گذاشتن بر رابطه جنسی فرد، موجب کاهش اعتماد به نفس و لذت کمتر از رابطه شود. با پیشرفت علم پزشکی، متخصصین روش‌هایی را برای درمان این عارضه به کار می‌برند که یکی ازاین روش‌ها تزریق ژل به واژن است. پزشک با این کار می‌تواند واژن را جوانسازی کند.

مزایای تزریق ژل به واژن

تزریق ژل به واژن یا لابیا ماژور، یکی از کم عارضه‌ترین عمل‌های جراحی زیبایی محسوب می‌شود. تزریق ژل به واژن مزایای زیر را دارد:

می‌توانید فورا به زندگی معمول خود برگردیدنیازی به بستری شدن در بیمارستان نداریددرد نخواهید داشتنیازی به جراحی و برش نیستتزریق با بی‌حسی موضعی انجام می‌شودموجب جوانسازی واژن می‌شودافتادگی و چین و چروک پوست واژن رفع می‌شودواژن حجیم شده و تحلیل رفتگی آن بهبود می‌یابدآتروفی واژن برطرف می‌شود (به کاهش بافت عضله آتروفی می‌گویند)پوست واژن، سفید شده و تیرگی آن برطرف می‌شودنتیجه تزریق فورا و تقریبا دو ساعت بعد از تزریق دیده می‌شود


چه کسانی کاندید تزریق ژل به واژن هستند؟

زنان سنین بالا که اندام تناسلی‌شان دچار پیری و افتادگی پوست شده، نیاز به تزریق ژل به واژن دارندزنان جوانی که احساس می‌کنند لابیای آن‌ها کوچک‌تر از حد معمول است، نیاز به تزریق ژل به واژن دارندزنانی که بر اثر عارضه‌های ارثی و ژنتیکی، ظاهر واژ‌ن‌شان نرمال نیست، نیاز به تزریق ژل به واژن دارندزنانی که لابیای نامتقارن و نامتناسب دارندزنانی که سابقه‌ی رادیوتراپی در ناحیه واژن دارن

تزریق ژل به واژن به چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

خانم‌های باردار و شیرده نمی‌توانند تزریق ژل به واژن انجام بدهندخانم‌هایی که سابقه‌ی سکته قلبی و مغزی دارند، آن‌هایی که دیابت دارند و خانم‌هایی که سابقه‌ی لخته شدن خون دارند، گزینه‌های مناسبی برای تزریق ژل به واژن محسوب نمی‌شوندهمچنین زنانی که به مواد تشکیل دهنده‌ی ژل حساسیت دارند و افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند، کاندید مناسبی برای تزریق ژل به واژن نیستندخانم‌هایی که عفونت واژینال دارند یا دچار زگیل تناسلی هستند، ابتدا باید عارضه را درمان کرده و سپس برای تزریق ژل به واژن اقدام نمایند.

چگونه باید برای تزریق ژل به واژن آماده شوید؟

قبل از تزریق ژل به واژن، اگر دچار بیماری یا عارضه‌ی خاصی هستید قرار دهید. همچنین پزشک شما باید بداند چه دارو‌هایی مصرف می‌کنید. اگر دچار عفونت واژینال، زگیل تناسلی یا قارچ هستید باید قبل از تزریق ژل به واژن، این عوارض را کاملا درمان کنید. اگر آسپرین یا ویتامین E مصرف می‌کنید، حداقل پنج روز قبل از تزریق ژل به واژن، مصرف آن‌ها را قطع کنید. از دو هفته پیش از تزریق ژل به واژن، مصرف الکل و سیگار را کنار بگذارید. قبل از تزریق ژل به واژن، آب فراوان بنوشید. حداقل شش ساعت قبل از تزریق ژل به واژن، غذا نخورید.

در تزریق ژل به واژن از چه ژل‌هایی استفاده می‌شود؟

تزریق ژل به واژن با ژل با اثر موقت

این ژل بین دو ماه تا یک سال ماندگاری دارد.

تزریق ژل به واژن با ژل با اثر نیمه موقت

این ژل بین دو تا پنج سال ماندگاری دارد.

تزریق ژل به واژن با ژل با اثر دائمی

این مواد از جنس سیلیکون بوده و ماندگاری زیادی دارد.

شفاآنلاین را در اینستاگرام هم دنبال کنید

تزریق ژل به واژن چگونه انجام می‌شود؟

مدت زمان تزریق ژل به واژن نهایتا ۳۰ دقیقه است و باید در حالتی شبیه انجام تست پاپ اسمیر قرار بگیرید. تزریق ژل به واژن، دردی ندارد و نیازی به بیهوشی عمومی نیست. تزریق ژل به واژن با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. ابتدا محل تزریق ضد عفونی شده و سپس پزشک با یک سوزن، مواد بی‌حس کننده را به ناحیه مورد نظر تزریق می‌کند. بعد از بی‌حسی، ژل تزریق خواهد شد.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به واژن

اگر پزشک دارویی برای‌تان تجویز کرده، حتما طبق دستور و سر موقع دارو‌ها را مصرف کنید، خصوصا اگر آنتی بیوتیک برای‌تان تجویز شده است. بعد از تزریق ژل به واژن تا سه روز رانندگی نکنید. تا یک هفته بعد از تزریق ژل به واژن، سیگار نکشید و الکل مصرف نکنید. دست کم تا یک هفته بعد از تزریق ژل به واژن، رابطه جنسی نداشته باشید. دو تا سه هفته بعد از تزریق ژل به واژن، ورزش و تمرین سنگین انجام ندهید. تا دو هفته بعد از تزریق ژل به واژن در معرض تابش و گرمای مستقیم خورشید قرار نگیرید.

عوارض احتمالی تزریق ژل به واژن

التهاب، تورم، درد، کبودی، حساسیت، سفتی موقت بافت، عفونت سطحی، حالت تهوع و ایجاد لکه‌های قرمز از عوارض احتمالی تزریق ژل به واژن می‌توانند باشند.

برترین ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022