تخصیص 9 تخت ICU به بیمارستان علامه بهلول گنابادی


تخصیص 9 تخت ICU به بیمارستان علامه بهلول گنابادی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از تخصیص 9 تخت ICU با تجهیزات کامل به بیمارستان علامه بهلول گناباد خبر داد.

جواد باذلی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرد: میزان مصوب تخت‌های ICU برای بیمارستان علامه بهلول گناباد ۹ تخت است که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی این تعداد را به ۱۴ تخت ارتقا دادیم و اخیرا نیز ۹ تخت دیگر با تجهیزات کامل به بیمارستان اختصاص پیدا کرده‌ است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تنها چیزی که تضمین‌کننده حیات بیماران کرونایی است، مراقبت‌های ICU است و هر چه مراقبت‌های ICU افزایش یابد امکان زنده ماندن بیمار مبتلا به کرونا بیشتر است.

باذلی اظهار کرد: آنچه باعث نگرانی است همزمانی بیماری کووید ۱۹ با بیماری‌های تنفسی دستگاه تنفس فوقانی در ماه‌های آینده است و با توجه به اینکه در گناباد جمعیت مسنی داریم این می‌تواند تهدیدی جدی برای شهرستان باشد که همین امر نیز نیاز ما به مراقبت‌های ICU را دو چندان می‌کند .

وی خاطر نشان کرد: تجهیز تخت‌های ICU بسیار هزینه‌بر است و برای تجهیز هر تخت، چیزی حدود یک میلیارد تومان هزینه می‌شود .

باذلی تصریح کرد: بر اساس پیگیری‌هایی که از قبل داشتیم قرار است که ساختمان جدیدی برای ICU راه‌اندازی کنیم که در جلسه اخیری که در تهران داشتیم حدود ۵ میلیارد تومان اعتبار برای آن مصوب شد که به محض راه‌اندازی ساختمان جدید و انتقال ICU فعلی به مکان جدید، در آینده نزدیک مکان فعلی به انجام عمل‌های جراحی قلب باز و آنژیوگرافی اختصاص خواهد یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: ظرفیت تخت‌های ICU بیمارستان علامه بهلول گنابادی تقریبا کامل شده‌ است و آنچه جای نگرانی دارد افزایش تعداد بستری‌ها در روزهای آتی و یکی دو هفته بعد از محرم است که چنانچه مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی بی‌توجه باشند، قطعا افزایش آمار مبتلایان و بستری‌ها را خواهیم داشت.

در حال حاضر شهرستان گناباد در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و ۲۵ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا