حضور زنان در فعالیت‌های اقتصادی نیاز به فرهنگ‌سازی و حمایت‌های قانونی دارد 


حضور زنان در فعالیت‌های اقتصادی نیاز به فرهنگ‌سازی و حمایت‌های قانونی دارد 

قزوین - ایرنا - نایب رییس کانون ملی زنان بازرگان ایران گفت: برای حضور پررنگ زنان در فعالیت‌های اقتصادی نیازمند به فرهنگ‌سازی و حمایت‌های قانونی هستیم.

فاطمه غفوری روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی و دیدار با رییس و کارکنان این مرکز به مناسبت روز خبرنگار، با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های موجود در بین بانوان فعال اقتصادی، افزود: بخش عمده‌ای از این پتانسیل‌ها مهجور مانده و کمتر معرفی شده در حالی که زنان توانمند و موفقی را در عرصه اقتصادی این استان داریم.
وی با بیان اینکه زنان کارآفرین ما از هرگونه سیاسی کاری به دور هستند، اظهار داشت: حمایت مسوولان از بانوان در عرصه کار علاوه بر اینکه باعث اشتغالزایی می‌شوند، رونق اقتصادی را نیز به دنبال خود خواهند داشت.
غفوری با بیان اینکه ۵۰ درصد از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند اما متاسفانه آن طور که باید در فعالیت‌های مختلف حضوری پررنگ ندارند، تصریح کرد: مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده نه تنها باعث شناخت ظرفیت‌ و توانایی‌های آنان می‌شود بلکه در توسعه اقتصادی و اجتماعی جامعه و تحقق این شعار نیز نقش کلیدی می‌توانند داشته باشند.
به گفته وی، توسعه تشکل‌های اقتصادی زنان، اصلاح باورها و دیدگاه‌های بخش خصوصی نسبت به این قشر می‌تواند به تحقق راهبردی مورد نظر در اشتغالزایی آنان برای ورود به حوزه بازرگانی بین‌المللی کمک به سزایی کند.
نایب رییس کانون ملی زنان بازرگان ایران ادامه داد: دارا بودن کارت عضویت و بازرگانی بیش از ۵۰ بانوی قزوینی، استقرار حدود ۳۰ زن صنعتگر در شهرک‌ها و سایر نقاط صنعتی و فعالیت بیش از ۳۰۰ بانوی فعال در بخش‌های مختلف خدمات، صنایع دستی و مشاغل خانگی تنها بخشی از فعالیت‌های این قشر در سطح استان قزوین را به خود اختصاص داده است.
این فعال اقتصادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر ارتباط کانون زنان بازرگان استان با کانون ملی بسیار نزدیک بوده و برنامه‌ها و فعالیت گسترده‌ای نیز در حال انجام است.
وی اظهار داشت: رسانه‌ها بازوان توانمند در حوزه زنان کارآفرین در جامعه هستند و خوشبختانه در این زمینه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همکاری خوب و سازنده‌ای را در معرفی زنان کارآفرین استان داشته است.

رسانه‌ها به دور از نگاه سیاسی باید مطالبه‌گری کنند
مشاور کانون زنان بازرگان استان قزوین نیز در این دیدار گفت: رسانه‌ها با نقد منصفانه و سازنده، با بیان مطالبات عمومی و پاسخگو کردن مدیران می‌توانند موجب پویایی و جلب اعتماد مردم به نظام شوند.
معصومه مرادیان، رسانه را به عنوان رکن چهارم دموکراسی گره‌گشای بسیاری از مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف دانست که می‌توانند نقش مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی را هم در دستور کار خود داشته باشند.
به گفته وی، خبرگزاری ایرنا به عنوان یک رسانه منصف و فارغ از هرگونه نگاه سیاسی در این زمینه توانسته به وظیفه ذاتی خود به خوبی عمل کند.
مرادیان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه مجموعه کانون زنان بازرگان استان قزوین، تاکید کرد: این مجموعه در واقع به عنوان یک ظرفیت ‌مهم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در استان به شمار رفته که می‌تواند در صورت حمایت، اتفاقات بزرگی را در رقم بزند.
مشاور کانون زنان بازرگان استان قزوین تاکید کرد: این کانون برای زنانی که در بخش خصوصی کار می‌کنند یک پارلمان اقتصادی محلی محسوب شده که ظرفیت خوبی را نیز برای بهبود و ارتقا وضعیت زنان کارآفرین دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی