هشدار دانشمندان درباره شیوع بیماری زامبی


دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در آزمایشی که اخیرا بر روی موش‌ها انجام دادند، درباره انگلی که انسان را تبدیل به زامبی می‌کند، هشدار دادند.

هشدار دانشمندان درباره شیوع بیماری زامبی

شاید هنگامی که به تماشای فیلم‌های ژانر وحشت با موضوع زامبی نشستید هرگز تصورش را هم نمی‌کردید که این نسخه وحشتناک از نوع بشر در دنیای واقعی هم موجودیت بیابد و این یکی از بزرگترین ترس‌های بشریت است که با الهام از انبوه فیلم‌های هالیوود ساخته شده است و دانشمندان معتقدند شیوع زامبی ممکن است اتفاق بیفتد.

در حالی که غیرممکن است باور کنیم که مردگان زنده شوند و از زنده‌ها تغذیه کنند، متخصصان احتمال می‌دهند که یک انگل می‌تواند بر مغز انسان تأثیر گذاشته و آن را تبدیل به زامبی کند.

از آنجا که به لحاظ ژنتیکی موش‌ها و انسان‌ها بسیار به یکدیگر شبیهند، دانشمندان از آن‌ها برای آزمایش دارو‌ها و پیشرفت‌های پزشکی استفاده می‌کنند، بنابراین بار دیگر این موش‌ها برای انگل زامبی مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

این اعتقاد از گذشته وجود داشت که نیمی از انسان‌ها در سراسر جهان نسخه خفته انگل را روی مغز خود به شکل کیست‌های بی‌ضرر دارند که در برخی به دلیل نقص ایمنی به شکل اسکیزوفرنی و تمایلات خودکشی بروز می‌کند. یک مطالعه در دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که این انگل از آنچه که قبلاً تصور می‌شد، قدرتمندتر است.

محققان در این مطالعه انگل فوق را بر روی موش آزمایش کرده و در نهایت با جهشی که بر روی مغز موش ایجاد شد، غافلگیر شدند.

دانشمندان هشدار دادند که توکسوپلاسما خطرناک است؛ اینکه این انگل از مغز ما بیشتر می‌داند و توانایی تغییر در رفتار جوندگان را دارد، حیرت آور است. کارشناسان معتقدند ویروس‌ها همان چیزی هستند که در نهایت نژاد بشر را به زامبی تبدیل می‌کنند.

دکتر بن نومان، استاد ویروس شناسی معتقد است که ویروسی مانند هاری می‌تواند بشریت را تسخیر کند. به گفته او انگل‌هایی وجود دارند که پتانسیل ایجاد چنین تغییری را در انسان‌ها دارند. اگر هاری را در نظر بگیرید، متوجه تغییر رفتار کامل یک سگ می‌شوید.

این انگل از طریق نیش و یا گاز گرفتگی منتقل شده و منجر به جنون و تشنج می‌شود، بنابراین واقعا شیوع بیماری زامبی دور از ذهن نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در