مشکلات کشور بدون استمداد ازعلوم انسانی قابل حل نیست


مشکلات کشور بدون استمداد ازعلوم انسانی قابل حل نیست

حداد عادل گفت: مشکلات کشور بدون استمداد ازعلوم انسانی قابل حل نیست. باید جشنواره فارابی نقش علوم انسانی را برای حل مشکلات کشور توضیح دهد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «غلامعلی حداد عادل» در اختتامیه جشنواره بین المللی فارابی که به صورت مجازی برگزار شد گفت: ما وارث تمدنی هستیم که بزرگانی همچون «ابونصر فارابی» را پرورش داده است و علوم انسانی نزد ما در فضای ایرانی و اسلامی سابقه دارد.

رئیس شورای تحول علوم انسانی افزود:جشنواره فارابی باید پیامی به دولتمردان برساند که مشکلات کشور بدون استمداد از علوم انسانی قابل حل نیست. چنین تصور می شود مسایل کشور به دست مهندسان و پزشکان حل می شود و شان کاربردی برای علوم انسانی در حل مشکلات کمتر متصور است. باید جشنواره فارابی نقش علوم انسانی را برای حل مشکلات کشور توضیح دهد.

وی تصریح کرد: علوم انسانی نیاز به نوسازی و بازسازی دارد. باید استقلال خود را حفظ و از تقلید کورکانه بپرهیزیم. اراده ای برای تحقیق و تحقق علوم انسانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش آمده و شورای تحول علوم انسانی 10 سال است که در وزارت علوم تشکیل شده است و هدف آن اسلامی کردن علوم انسانی، روز آمدی وبومی سازی این علوم است.

پایان پیام/260

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم