ممیزی، دلیل دوبله برخی دیالوگ های فیلم «لتیان»


ممیزی، دلیل دوبله برخی دیالوگ های فیلم «لتیان»

علی تیموری کارگردان فیلم سینمایی «لتیان» درباره تجربه کارگردانی اولین فیلمش گفت: در فیلم یک قصه اصلی داریم با تعدادی خرده پیرنگ که درنهایت باید به یک سرانجام ختم شود.

به گزارش افکارنیوز،

علی تیموری کارگردان فیلم سینمایی «لتیان» درباره تجربه کارگردانی اولین فیلمش گفت:

اخبار فرهنگ و هنر - در فیلم یک قصه اصلی داریم با تعدادی خرده پیرنگ که درنهایت باید به یک سرانجام ختم شود. اساسا این دست از این فیلم‌ها ماجرامحور نیستند و به نوعی شخصیت محور هستند و فضای کار انسانی است .پس قاعدتا نیاز است که بخشی از زمان فیلم به معرفی کاراکترها پرداخت تا مخاطب با آنها همراهی کند. در فیلم ما هم زمان نیاز داریم تا با هر یک از شخصیت‌های فیلم آشنا و هدف آنها را از این سفر متوجه شویم.

ما فیلمی درباره طبقه متوسط فرهنگی ساختیم و به بخشی از زندگی و پیرامون آنها پرداخته شده است. در لایه‌های زیرین متن تقابل این طبقه با طبقه نوپایی است که همه ما می دانیم چگونه به وجود آمده است و به چه شکلی زندگی می کنند. این تقابل در یک بستر درام عاشقانه قرار گرفته است و در دل خود به این موضوعات اشاره می کند.

وی با اشاره به زمان ساخت فیلم در زمستان سال ۹۷ افزود: ما این فیلم را برای سی و هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر آماده کرده بودیم که بنا به حرف و حدیث‌های زیادی فیلم ما انتخاب نشد. بعدها که پیگیری کردیم متوجه شدیم به دلیل ممیزی‌هایی که به فیلم وارد می دانستند اینگونه فکر کردند که نمی شود این فیلم را نمایش داد و به همین دلیل به طور کامل از آن صرف نظر کردند. همین موضوعات باعث شد تا ما از جشنواره پارسال تا تقریبا یک ماه پیش درگیر گرفتن پروانه نمایش باشیم.

تیموری همچنین درباره نسخه فعلی و اکران شده «لتیان» هم عنوان کرد: در این مدت ممیزی‌های زیادی را برای فیلم ما اعلام کردند که با گفتگوهایی که داشتیم تلاش کردیم تا آنها را به حداقل ممکن کاهش دهیم. تا جایی که امکان داشت تغییراتی را در فیلم اعمال کردیم که به قصه و کلیت کار لطمه‌ای نزند اما مجبور شدیم بخش‌هایی از دیالوگ‌ها را دوبله کنیم و دیالوگ اصلی را تغییر دهیم. ما این کار را برای آن کردیم که پلان و صحنه‌ای از بین نرود و قصه دچار آسیب زیادی نشود.

وی در پایان تصریح کرد: من و همه عوامل فیلم دوست داشتیم که در شرایط بهتری در کنار مخاطبان و در سالن سینما به تماشای «لتیان» بنشینیم اما وضعیت به گونه‌ای است که این امکان از همه ما سلب شد. نامعلوم بودن وضعیت در روزهای آینده و همچنین اطمینان از پتانسیل فیلم در جذب مخاطب ما را بر آن داشت تا فیلم را به صورت اکران آنلاین به دست مخاطبان برسانیم. من مطمئن هستم که مخاطبان و هموطنان فهیم ما با تماشای قانونی و مجاز فیلم به چرخه تولید و اقتصاد سینما کمک خواهند کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...