تیری آنری و رافائل مارکز / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت هفتم)


تیری آنری و رافائل مارکز / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت هفتم)

در این بخش طرفداری، قرار است به تغییرات ظاهری چهره بازیکنان فوتبال در طول فوتبال و پس از دوران فوتبالشان بپردازیم. بازیکنانی که پس از دوران فوتبال، با چهره ای متفاوت از دوران بازی به زندگی مشغول هستند. در هر قسمت تغییر چهره دو فوتبالیست را در طول زمان بررسی می کنیم. این بار سراغ یکی از بهترین بازیکنان تاریخ آرسنال و فرانسه و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ مکزیک رفته ایم.

تغییر چهره تیری آنری

تیری آنری متولد 17 آگوست 1977 در شهر لزولی فرانسه است. تیری آنری بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فرانسه است و او را بهترین بازیکن تاریخ آرسنال می دانند. آنری در طول دوران فوتبالش در تیم های موناکو، یوونتوس، آرسنال، بارسلونا و نیویورک ردبولز عضویت داشت و افتخارات زیادی از جمله قهرمانی لیگ 1 فرانسه، دو قهرمانی لیگ برتر انگلیس، دو قهرمانی جام حذفی انگلیس، دو قهرمانی لالیگا، یک کوپا دل ری، یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک سوپرجام اروپا و یک جام باشگاه های جهان در سطح باشگاهی کسب کرد. او همچنین 51 گل در 123 حضورش در تیم ملی فرانسه به ثمر رساند و قهرمانی در جام جهانی، یورو و جام کنفدراسیون ها را کسب کرد. تغییر چهره آنری در طول زمان بیشتر به آرایش موها و ریش هایش برمی گردد.

تیری آنری و رافائل مارکز / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت هفتم)1996: تیری آنری در تیم جوانان فرانسه (18 سالگی)
تیری آنری و رافائل مارکز / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت هفتم)1998: تیری آنری همراه با فابین بارتز پس از قهرمانی در جام جهانی 1998 (20 سالگی)
تیری آنری و رافائل مارکز / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت هفتم)2006: تیری آنری در آرسنال (28 سالگی)
تیری آنری و رافائل مارکز / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت هفتم)2017: تیری آنری در زمان مربیگری در تیم ملی بلژیک (39 سالگی)
تیری آنری و رافائل مارکز / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت هفتم)2020: تیری آنری سرمربی مونترال ایمپکت (42 سالگی)

تغییر چهره رافائل مارکز

رافائل مارکز متولد 13 فوریه 1979 در شهر زامورای مکزیک است. مارکز یکی از مطرح ترین بازیکنان تاریخ فوتبال مکزیک است که در پنج جام جهانی حضور داشته و در چهار جام جهانی بازوبند کاپیتانی مکزیک را بر بازو بسته است. مارکز در طول دوران فوتبالش در باشگاه های بزرگی همچون موناکو و بارسلونا عضویت داشته و در اطلس، نیویورک ردبولز، لئون و هلاس ورونا نیز به میدان رفته است. قهرمانی در لیگ 1 و لیگ کاپ فرانسه، چهار قهرمانی لالیگا، یک کوپا دل ری، دو لیگ قهرمانان اروپا، یک سوپرجام اروپا، یک جام باشگاه های جهان و قهرمانی در لیگ آپرتورا و کلاسورای مکزیک در کارنامه بازیکنی که ذر 147 بازی ملی 17 گل به ثمر رساند، دیده می شود.

تیری آنری و رافائل مارکز / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت هفتم)2002: رافائل مارکز در جام جهانی 2002 بازوبند کاپیتانی مکزیک را بر بازو بست (23 سالگی)
تیری آنری و رافائل مارکز / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت هفتم)2003: روزی که رافائل مارکز به بارسلونا پیوست (24 سالگی)
تیری آنری و رافائل مارکز / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت هفتم)2005: رافائل مارکز مدت ها با مویی بلند در میادین حاضر بود (26 سالگی)
تیری آنری و رافائل مارکز / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت هفتم)2011: رافائل مارکز کاپیتان مکزیک در گلدکاپ (32 سالگی)
تیری آنری و رافائل مارکز / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت هفتم)2019: برگزاری مسابقه بزرگداشت برای بازیکنی که 5 جام جهانی را تجربه کرد (40 سالگی)

همچنین در ادامه دو تصویر از رافائل مارکز و تیری آنری در یک قاب را ملاحظه کنید.

تیری آنری و رافائل مارکز / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت هفتم)2006: رافائل مارکز و تیری آنری در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل هم
تیری آنری و رافائل مارکز / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت هفتم)2009: رافائل مارکز و تیری آنری در تمرینات بارسلونا کنار هم

بیشتر بخوانید:

تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان / قسمت اول

تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان / قسمت دوم

زین الدین زیدان و کلودیو تافارل / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت سوم)

کلارنس سیدورف و آندریاس برمه / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت چهارم)

ایکر کاسیاس و جانلوکا ویالی / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت پنجم)

روبرتو کارلوس و لوییس فیگو / تغییر چهره بازیکنان فوتبال در طول زمان (قسمت ششم)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403