بهترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری بر اساس قیمت (مرداد 99)


بهترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری بر اساس قیمت (مرداد 99)

با توجه به تنوع مدل‌های مختلف دوربین دیجیتال، انتخاب بهترین دوربین امری دشوار به نظر می‌رسد. شهر سخت‌افزار در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به بودجه و کاربرد مدنظر خود، بهترین دوربین عکاسی و فیلمبرداری بازار را در رده‌های قیمتی مختلف انتخاب کنید. دریافت مشاوره خرید دوربین نیز در قسمت نظرات امکان‌پذیر است.

با توجه به تنوع مدل‌های مختلف دوربین دیجیتال، انتخاب بهترین دوربین امری دشوار به نظر می‌رسد. شهر سخت‌افزار در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به بودجه و کاربرد مدنظر خود، بهترین دوربین عکاسی و فیلمبرداری بازار را در رده‌های قیمتی مختلف انتخاب کنید. دریافت مشاوره خرید دوربین نیز در قسمت نظرات امکان‌پذیر است.

این روزها مدل‌های زیادی از برندهای مطرح نظیر کانن، نیکون، سونی، فوجی و... در بازار کشورمان موجود است که هر یک کاربرد و قیمت خاص خود را دارد. در این لیست از بهترین دوربین‌های دیجیتال، سعی داریم کارآمدترین دوربین‌های عکاسی را در قیمت‌های مختلف به شما معرفی کنیم. ملاک ما در انتخاب دوربین‌ها، بهترین کارایی در برابر قیمت و رقبای احتمالی بوده است.

قیمت‌های این لیست در زمان نگارش مطلب تهیه شده است و با توجه به نوسان قیمت‌ها، ممکن است تغییر کرده باشد. با این حال، شما می‌توانید همواره قیمت‌های بروز دوربین دیجیتال را در لیست قیمت زیر مشاهده کنید:

اکنون به سراغ فهرست دوربین‌های برتر بازار می‌رویم و آن‌ها را از قیمت‌های پایین به بالا معرفی می‌کنیم. در صورت نیاز به دریافت مشاوره بیشتر، کارشناسان شهرسخت‌افزار در قسمت نظرات، آماده پاسخگویی به شما هستند.

لیست بهترین دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری بازار

دوربین 55-18 Canon 250D

دوربین دیجیتال کانن مدل 250دی

قیمت: حدود 11 میلیون 700 هزار تومان با گارانتی

بهترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری بر اساس قیمت (مرداد 99)

دوربین Canon 250D مناسب کسانی است که توقع بیشتری از دوربین موبایل دارند و به دنبال فیلمبرداری و عکاسی حرفه‌ای تر از موبایل هستند. این دوربین پایین‌رده امکانات قابل توجهی نسبت به هم‌رده‌های خود دارد؛ حسگر 24/1 مگاپیکسلی از نوع APS-C این امکان را به شما می‌دهد که تصاویری با رزولوشن بالا ثبت کنید و به لطف این حسگر، شما می‌توانید با رزولوشن UHD 4K و با سرعت 24 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید.

پردازنده‌ی قدرتمند DIGIC8 باعث شده تا این دوربین در شرایط نوری ضعیف، تصاویر را با کمترین نویز ثبت کند. هماهنگی خوب و سریع این پردازشگر با این حسگر سبب شده تا بتوانید عکس‌های پی‌در‌پی را با سرعت 5 فریم بر ثانیه ثبت کنید.

همچنین سیستم فوکوس خودکار 9 نقطه‌ای با تکنولوژی Dual pixel در عکاسی و به‌خصوص فیلمبرداری، فوکوس کردن را برای شما آسان کرده است؛ به این صورت که وقتی شما در حال فیلمبرداری یا عکاسی در حالت نمایشگر (Live View) هستید، دوربین قادر به تعقیب سوژه است. همچنین به لطف صفحه نمایش لمسی این دوربین، می‌توانید تنها با لمس نمایشگر، نقطه فوکوس را تغییر دهید.

این دوربین دارای ارتباط بی‌سیم WiFi و بلوتوث است. به کمک این قابلیت می‌توان دوربین را از فاصله‌­ی 10 متری به موبایل هوشمند یا تبلت متصل کرد و تصاویر را انتقال داد. این دوربین با لنزهای کیت CANON EF-S 18-55 mm f/4-5.6 IS STM یا CANON EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 III عرضه می‌شود.

دوربین 55-18 Nikon D3500

دوربین دیجیتال نیکون مدل دی3500

قیمت: حدود 12 میلیون 500 هزار تومان با گارانتی

بهترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری بر اساس قیمت (مرداد 99)

نیکون D3500 مدل بروزشده و پرطرفدار D3400 است. D3500 از حسگر 24.2 مگاپیکسلی از نوع APS-C ساخته شده که در مدلهای رده بالاتر نیکون (D5600 و D7200) هم بکار رفته است. همچنین شما با وجود پردازنده‌ی EXPEED 4 می‌­توانید در نور کم حساسیت را تا ISO 25,600 بالا ببرید و به کمک این پردازشگر سرعت عکاسی پی‌درپی 5 فریم بر ثانیه را تجربه می‌کنید.

امکانات فیلمبرداری این دوربین، رزولوشن Full HD 1920x1080p با سرعت 60 فریم بر ثانیه و سیستم فوکوس خودکار در حین فیلمبرداری است. سیستم فوکوس خودکار Multi-CAM 1000, 11 نقطه‌ای این امکان را به شما می­‌دهد که در فیلمبرداری از فوکوس پیشرفته‌ی 3D Tracking بهره ببرید که این کارایی فراتر از انتظار یک عکاس تازه‌کار یا کاربر خانگی است.

بدنه‌ی این دوربین از نسل قبلی خود یعنی D3400 حدود 30 گرم سبک­‌تر و قطر گریپ آن 6 میلی‌متر باریک­‌تر شده است و این عوامل باعث شده این دوربین حتی از مدل‌های بدون آینه‌ی نیکون هم سبک‌تر و جمع‌وجور تر باشد. نکته قابل ذکر درباره­‌ی باتری این محصول این است که بدون آن که برعکس دوربین‌های بدون آینه‌ی نیکون شاهد افت توان باتری شوید، به کمک باتری EN-EL14A در هر بار شارژ کامل می­توانید 1550 شات عکسبرداری کنید.

متاسفانه در این دوربین شاهد سیستم ارتباطی WiFi نیستیم؛ ولی به کمک Bluetooth می‌­توانیم تصاویر را به موبایل هوشمند یا تبلت خود انتقال دهیم و همچنین می­‌توانیم آن را از راه دور کنترل کنیم.

دوربین Canon PowerShot G3X

دوربین دیجیتال کانن مدل پاورشات سری جی 3 اکس

قیمت: حدود 15 میلیون تومان با گارانتی

بهترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری بر اساس قیمت (مرداد 99)

دوربین کانن مدل PowerShot G3 X جزء یکی از با کیفیت‌ترین دوربین‌های ساخت شرکت کانن است، یکی از ویژگی‌های این بدنه، ضدنفوذ بودن در برار رطوبت است که امتیاز بالایی محسوب می‌شود.

این دوربین همه کاره دارای یک حسگر CMOS-BSI با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی است و لنز زوم با فاصله کانونی ۲۴-۶۰۰ میلی‌متر، زوم ۲۵ برابری اپتیکال و دیافراگم F2.8-5.6 و فوکوس ۳۱ نقطه‌ای به شما امکان شکار سوژه با فاصله‌ی زیاد را می‌دهد. از دیگرویژگی‌های این دوربین سرعت عکاسی پی‌­در­پی 5/9 است که این کار را بدون کوچک‌ترین تاخیر انجام می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌­های چشم­گیر این محصول، فیلمبرداری با رزولوشن FULL HD 1080p با سرعت 60fps و وجود جک هدفون و میکروفون است که به شما حس و حال حرفه‌ای‌تری موقع ضبط تصویر می‌دهد. ارتباط WiFi و NFC نیز باعث می‌شود تا با گوشی هوشمند خود به تصاویر داخل دوربین دسترسی پیدا کنید. این دوربین دارای صفحه نمایش لمسی و متحرک 3/2 اینچی از نوع LCD و با دقت 1/62 میلیون نقطه‌ای است که کار کردن با این دوربین سوپرزوم را آسان می‌کند.

دوربین 135-18 Canon 800D

دوربین دیجیتال کانن مدل 800دی

قیمت: حدود 20 میلیون تومان با گارانتی

بهترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری بر اساس قیمت (مرداد 99)

دوربین کانن 800D که در بعضی از کشورها با نام‌های Canon EOS Kiss X9i و Canon EOS Rebel T7i نیز شناخته می‌شود، یکی از میان‌رده‌های باکیفیت و مناسب برای کاربران خانگی و عکاسان تازه‌کار به شمار می‌­رود. سنسور این دوربین نسبتاً پیشرفته، 24/2 مگاپیکسل و از نوع APS-C است و برخورداری از سیستم قوی فوکوس خودکار Dual Pixel CMOS AF و 45 نقطه‌ا‌‌ی باعث شده این دوربین از رقبای خود یک سر و گردن بالاتر باشد.

از دیگر ویژگی‌­های قابل توجه این دوربین، نمایشگر لمسی آن است که باعث می‌­شود تنها با لمس کردن صفحه نمایش، به راحتی بر روی سوژه‌ی مورد نظر فوکوس کنید. وجود پردازشگر قدرتمند 7DIGIC نیز سبب شده تا این دوربین کانن در نور کم، تصاویری با وضوح بالا و با کم‌ترین نویز ثبت کند و همچنین قادر است عکاسی پی‌در‌پی با سرعت 6 فریم بر ثانیه را پشتیبانی کند که در این رده، قابلیتی تحسین‌برانگیز است.

این دوربین قادر به فیلمبرداری با کیفیت FULL HD 1080 با نرخ 60 فریم بر ثانیه است. حسگر این دوربین دارای لرزشگیر 5 محوره الکترونیکی است که لرزش‌های دست را کاهش می­‌دهد.

امکانات ارتباطی این محصول نیز شامل NFC،WiFi و USB بوده و با نرم‌افزار Camera Connect می‌­توان آن را تا فاصله‌ی حدوداً 10 متری کنترل کرده و تصاویر ثبت شده را به راحتی به گوشی هوشمند یا تبلت خود منتقل کرد. این دوربین با لنزهای کیت (Canon 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM) یا (Canon 18-55mm f/4-5.6 IS STM) عرضه می‌شود.

دوربین 50-16 Sony a6400

دوربین دیجیتال سونی مدل آلفا 6400

قیمت: حدود 27 میلیون تومان بدون گارانتی

بهترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری بر اساس قیمت (مرداد 99)

دوربین SONY a6400 یک دوربین جمع‌و‌جور و همه‌کاره بوده که دارای امکانات پیشرفته‌ عکاسی و فیلم‌برداری برای افراد آماتور تا پیشرفته است. این دوربین دارای حسگر APS-C با رزولوشن 24/2 مگاپیکسل است که با قرار گرفتن در کنار پردازشگر قدرتمند BIONZ X از سرعت بالا و کیفیت خوبی برخوردار شده و در نتیجه در نور کم، بسیار با کیفیت و با کمترین نویز قادر به ثبت تصویر است.

ترکیب پردازشگر BIONZ X با سیستم فوکوس 4 بعدی (4D)، می‌تواند بعد چهارم را که زمان است، تشخیص دهد؛ به این شکل که حرکت سوژه را پیش‌بینی می‌کند تا اختلالی در فوکوس سوژه متحرک پیش نیاید. این دوربین سونی قادر به ضبط تصویر با رزولوشن UHD 4K با سرعت 30fps است که در رزولوشن FULL HD این سرعت تبدیل به 120fps می‌شود. تنظیمات Timelaps نیز به شما این امکان را می‌دهد که در خود دوربین، تصاویر را Timelaps کنید.

صفحه نمایش چرخشی در این دوربین 180 درجه رو به بالا و 74 درجه رو به پایین قابل تغییر است. با وجود صفحه نمایش لمسی 3 اینچی شما می‌توانید به راحتی به تنظیمات دوربین دسترسی پیدا کنید و علاوه بر آن، با لمس کردن صفحه نمایش می‌توانید به سرعت نقطه فوکوس را تغییر دهید.

سیستم بی‌سیم Wi-Fi این دوربین به همراه NFC به شما امکان انتقال عکس به موبایل و یا کنترل دوربین از طریق موبایل را می‌دهد. فلاش نصب شده روی خود دوربین نیز برای شما امکان عکاسی در شرایط کم نور را فراهم می کند. دوربین a6400 سونی با لنزهای کیت 50-16 میلی‌متری یا 135-18 عرضه می‌شود.

دوربینSony Cyber-shot DSC-RX100 VII

دوربین دیجیتال سونی مدل کامپکت سری RX100 7

قیمت: حدود 32 میلیون تومان بدون گارانتی

بهترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری بر اساس قیمت (مرداد 99)

دوربین کامپکت پیشرفته Sony Cyber-shot DSC-RX100 VII نسل هفتم این سری از دوربین‌های کامپکت پیشرفته و پرچمدار سونی است. این دوربین جدا از بدنه‌ی کوچک و جمع‌وجور از امکانات بسیار پیشرفته‌ای بهره برده که بسیار مورد توجه حرفه‌ای‌‌‌ها هم قرار گرفته است.

این دوربین کامپکت دارای حسگری 1 اینچی و 20 مگاپیکسلی است. پردازنده به کار رفته در RX100 VII نیز همانند دیگر مدل­‌های سونی از Bionz X بهره برده است، با این تفاوت که این پردازنده دقیقاً آخرین سری از Bionz X است که روی مدل های رده بالاتر نصب شده و وجود آن در RX100 VII اجازه حداکثر بهره‌گیری از حسگر را می‌دهد. این پردازنده قدرتمند در عکاسی قادر به ثبت عکس پی‌درپی با سرعت بسیار بالای 20fps است. تاثیرات این پردازشگر در فیلمبرداری با رزولوشن UHD 4K خودش را نشان می‌دهد.

RX100 VII در فیلمبرداری بسیار قوی و حرفه‌ای‌پسند واقع شده است. با وجود فیلمبرداری UHD 4k با سرعت 30fps و FULL HD با سرعت 120fps می‌تواند در رزولوشن‌های پایین‌تر به سرعت اسلوموشن 1000fps برسد.

از دیگر قابلیت های فیلمبرداری می‌توان به شاهکار این دوربین در هنگام فیلم‌برداری، یعنی دارا بودن پروفایل‌های تصویری حرفه‌ای سونی همچون S-Log2 و S-Log3 اشاره کرد که دقیقاً برای مخاطبان حرفه‌ای و کسانی که خواهان بالاترین داینامیک رنج برای رسیدن به بهترین رنگ‌ها در مرحله تصحیح رنگ و نور هستند، به کار می‌آید.

در این دوربین برای عکاسی هم سیستم‌های پیشرفته‌ای در نظر گرفته شده است؛ از جمله سیستم فوکوس ۳۵۷ نقطه‌ای تشخیص فاز و 425 نقطه تشخیص کنتراست که قادر به فوکوس تعقیبی با تشخیص چشم برای سوژه انسان و حیوان نیز بوده که البته این مورد فقط در دوربین‌های حرفه‌ای اخیر سونی در دسترس است .فاصله کانونی این لنز 24-200 با گشودگی دیافراگم 2.8 - f/4.5 است که تایید کیفیت ساخت بالای عدسی‌ها و خود لنز را با دیده شدن لوگوی برند آلمانی Zeiss بر روی لنز می‌توان متوجه شد.

صفحه‌نمایش دوربین سونی Cyber-shot DSC-RX100 VII از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است؛ اما برای کادربندی دقیق‌تر خصوصاً در نور روز، می‌توانید بافشار یک دکمه منظره‌یابی با کیفیت از نوع OLED با 2/3 میلیون پیکسل و پوشش 100% تصویر را در اختیار داشته باشید، همچنان امکان برقراری بی‌سیم به کمک wifi ، Bluetoothو NFC را به شما می‌دهد.

دوربین 135-18 Canon 90D

دوربین دیجیتال کانن مدل 90دی

قیمت: حدود 33 میلیون تومان با گارانتی

بهترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری بر اساس قیمت (مرداد 99)

کانن 90D دوربین بسیار پیشرفته در دسته‌ی دو رقمی‌های کانن است. این دوربین سریع دارای حسگر با وضوح بالای 32/5 مگاپیکسلی است. به لطف پردازشگر DIGIC8 قادر است که عکاسی پی‌درپی با سرعت قابل توجه 10 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری با رزولوشن UHD 4K با سرعت حداکثر 30 فریم بر ثانیه و کیفیت FULL HD 1080p را با حداکثر سرعت 120 فریم بر ثانیه به ثبت برساند. به کمک این پردازشگر امکان عکاسی با نویز کم در نور ضعیف، با بالا بردن ایزو در حالت استاندارد 25600 و در حالت افزایش یافته تا 51200 قابل انجام است.

سیستم فوکوس پیشرفته‌ی این دوربین دارای 45 نقطه در هنگام عکاسی از چشمی است. تکنولوژی بسیار جالب و کارآمدی که در این دوربین به کار رفته وقتی است که شما از چشمی دوربین استفاده می‌کنید و دوربین می‌­تواند به صورت خودکار چهره سوژه مورد نظر را دنبال کند.

جالب‌­تر از آن، موقعی است که شما در حال فیلم‌برداری یا عکاسی با استفاده از صفحه نمایش دوربین هستید؛ در این حالت شما به 5481 نقطه فوکوس با تکنولوژی Dual Pixel دسترسی پیدا می‌کنید که دیگر به جای فوکوس بر روی چهره، روی چشم سوژه فوکوس می‌کند.

با وجود صفحه نمایش لمسی 3 اینچی شما به راحتی می‌توانید به تنظیمات دوربین دسترسی پیدا کنید. علاوه بر آن با لمس کردن صفحه نمایش می‌توانید به سرعت نقطه فوکوس را تغییر دهید. نورسنجی در این دوربین نسبت به نسل قبل بالا رفته و به 220 هزار نقطه رسیده است که بسیار دقت بالایی دارد. راه‌های ارتباطی این دستگاه شامل WiFi و بلوتوث است که می‌­توان به وسیله‌ی آن عکس‌ها و حتی فیلم‌های ضبط شده را به موبایل هوشمند و تبلت خود انتقال داد.

دوربین 70-28 Sony a7 iii

دوربین دیجیتال سونی مدل آلفا 7 مارک 3

قیمت: حدود 49 میلیون تومان بدون گارانتی

بهترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری بر اساس قیمت (مرداد 99)

دوربین Sony Alpha 7 III را می‌توان اقتصادی‌ترین دوربین فول فریم بدون آینه‌ی سونی نامید که از قابلیت‌های بسیاری برخوردار است. حسگر 24 مگاپیکسلی این دوربین از نوع Exmor R BSI است که در کنار پردازشگر قدرتمند Bionz X می‌تواند عکاسی پی‌درپی با سرعت 10 فریم بر ثانیه انجام دهد. به لطف این حسگر می‌توانید عکاسی و فیلمبرداری با حساسیت 100-51200 در حالت استاندارد و 100-204800 در حالت پیشرفته، در شرایط نوری ضعیف تصاویر را با کمترین نویز ثبت کنید.

سیستم فوکوس فوق‌العاده از نوع Hybrid AF ترکیبی از 693 نقطه تشخیص فاز و 425 نقطه تشخیص کنتراست است که یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های فوکوس در بین فول‌فریم‌هاست. امکانات فیلم‌برداری دوربین بدون آینه Sony Alpha a7 III همانند اغلب دوربین‌های بدون آینه فول‌فریم سونی، بسیار پیشرفته‌تر از چیزی است که از یک دوربین عکاسی انتظار داریم. این دوربین قادر به فیلمبرداری با تمام سطح حسگر خود با رزولوشن UHD 4K و با سرعت 30 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری با رزولوشن FULL HD 1080p با سرعت 120 فریم است که این تصاویر با فرمت XAVC ثبت شده و کیفیت بسیار بالایی دارد.

رزولوشن این منظره‌‌یاب 0/5اینچی برابر 36/2 مگاپیکسل بوده و از نوع XGA OLED Tru-Finder است. در نتیجه تصویری بسیار با کیفیت از کادر روبرو را به شما نشان می‌دهد؛ به طوری که تقریبا نمی‌توان متوجه شد که این منظره‌یاب الکترونیکی بوده و اپتیکی نیست. در پشت بدنه دوربین نیز یک نمایشگر 3 اینچی با رزولوشن 922 هزار پیکسلی وجود دارد که برای کنترل فوکوس و راحتی کار به صورت لمسی طراحی شده است.

این دوربین دارای دو درگاه SD Card است که یکی از آنها امکان پشتیبانی از کارت حافظه‌ی فوق سریع UHS-II را دارد. وجود درگاه USB 3.0 Type-C به غیر از انتقال تصاویر با سرعت بالا، امکان شارژ را هم دارد؛ به گونه‌ای که در سفر یا در مکانی که دسترسی به برق شهری ندارید می‌توانید با پاوربانک، دوربین را در هنگام استفاده کردن شارژ کنید.

دیگر سیستم ارتباطی این دوربین شامل NFC ،WiFi و Bluetooth است که به جز کنترل دوربین و انتقال تصاویر بر روی موبایل هوشمند، تبلت و کامپیوتر، می‌توانید کارهای دیگر مانند بکاپ گرفتن و تگ کردن موقعیت مکانی روی عکس را انجام دهید.

دوربین 105-24 Canon 5D Mark IV

دوربین دیجیتال کانن مدل 5دی مارک 4

قیمت: حدود 61 میلیون 300 هزار تومان با گارانتی

بهترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری بر اساس قیمت (مرداد 99)

دوربین کانن 5D Mark IV بروز شده‌ی مدل محبوب و پرفروش 5D Mark III است. این دوربین دارای حسگر فول‌فریم با رزولوشن 30/4 مگاپیکسلی است که نسبت به نسل قبل خود پیشرفت چشمگیری داشته است. 5D Mark IV دارای حساسیت نوری بالایی در محدوده‌ی استاندارد 100-32000 و حالت پیشرفته 50-102400 است که برای عکاسی در شرایط نوری ضعیف، بسیار مناسب است.

نقطه‌ی قوت این دوربین نسبت به نسل قبل خود در تکنولوژی‌هایی است که برای فوکوس کردن به کمک کاربر می‌آید؛ از جمله آن می‌توان به 61 نقطه فوکوس Dual Pixel و استفاده از AI Servo در حالت نمایش زنده (LIVE VIEW) اشاره کرد. از دیگر این پیشرفت‌های این دوربین کانن، Dual Pixel RAW است که به شما این امکان را می‌دهد که بعد از گرفتن عکس، نقطه فوکوس را اصلاح کرده و به مقدار محدودی جای آن را تغییر دهید.

در 5D Mark IV وجود صفحه نمایش لمسی با رزولوشنی بالا به شما این امکان را می‌دهد که راحت­‌تر از قبل به تنظیمات دسترسی پیدا کنید و در فیلمبرداری به­ راحتی با لمس کردن صفحه نمایش، نقطه فوکوس را تغییر دهید و همینطور این تغییر را در حالت نمایش زنده در دسترس داشته باشید. عکاسی پی‌درپی این دوربین با سرعت ۷ فریم باعث شده است جای خوبی در بین عکاسان ورزشی و خبری پیدا کند. فیلمبرداری آن نیز شامل گزینه‌های با کیفیت UHD 4K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و FULL HD 1080p با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه می‌شود.

یکی دیگر از تکنولوژی‌های این دوربین که کاربرد زیادی دارد، فناوری 4k Frame Grab است؛ این تکنولوژی به این معناست که شما در حالت فیلمبرداری با کیفیت 4k می‌توانید از هر ثانیه فیلم، ۳۰ فریم با فرمت JPEG جدا کنید. همچنین راه‌های ارتباطی WiFi و NFC باعث شده تا راحت‌تر و بدون سیم تصاویر را انتقال دهید.

دوربین 120-24 Nikon D850

دوربین دیجیتال نیکون دی850

قیمت: حدود 64 میلیون 500 هزار تومان با گارانتی

بهترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری بر اساس قیمت (مرداد 99)

NIKON D850 یک DSLR پیشرفته بوده که می‌توان گفت یک سر و گردن از هم‌رده‌های خود بالاتر است. این دوربین دارای حسگر 45/7 مگاپیکسلی از نوع BSI است. این مدل حسگرها از تمام سطح جذب کننده‌ی نور بهره می‌برند. بنابراین شاهد نویز خیلی کمی خواهید بود؛ در ضمن این مدل حسگرها قیمت بیشتری هم نسبت به مدل‌های معمولی دارند. سیستم فوکوس‌ 153 نقطه‌ای که در این دوربین به‌کار رفته است همان سیستم فوکوس‌ی است که در دوربین فوق پیشرفته‌­ی Nikon D5 وجود دارد.

به لطف پردازشگر قدرتمند EXPEED5 و گریپ (جداگانه) پیشرفته‌­ی این دوربین نیکون می‌­توانید در عکاسی پی‌­در­پی به رقم 9 فریم بر ثانیه دست پیدا کنید که با وجود این، می‌­توان آن را یکی از پیشرفته‌ترین و سریع‌ترین دوربین‌­های فول فریم در بازار نامید.

فیلم‌برداری با این دوربین قدرتمند این امکان را به شما می‌دهد که با رزولوشن UHD 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه و FULL HD 1080p با سرعت 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنید. با تنظیمات پیشرفته‌ی عکس‌برداری با زمان‌بندی داخلی یا تایم‌لپس می‌توانید در خود دوربین، ویدیوی تایم‌لپس با رزولوشن 4K بسازید.

با هر بار شارژ باتری نیز می‌­توانید 1840 عدد عکس بگیرید و اگر در حالت عکاسی پی‌درپی باشید، با هر بار شارژ می­توانید تا 5140 عدد عکس بگیرید. از دیگر امکانات کاربردی این دوربین صفحه‌ی لمسی تاشوی 3/2 اینچی و دکمه‌های دارای چراغ است که کمک می‌کند کار کردن در فضای کم نور و تاریک، راحت انجام شود. این دوربین با لنز کیت Nikon D850 kit 24-120mm عرضه می‌شود.

دوربین Sony a7r IV

دوربین دیجیتال سونی مدل آلفا 7 سری R4

قیمت: حدود 66 میلیون تومان بدون گارانتی

بهترین دوربین های عکاسی و فیلمبرداری بر اساس قیمت (مرداد 99)

سونی a7R iv نسل بعدی از سری R سونی آلفاست که با حسگر فول فریم متفاوت Exmor R BSI CMOS به بازار آمد. این حسگر از تکنولوژی BSI با رزولوشن 61 مگاپیکسلی بهره می‌­برد.

حسگر و پردازشگر قدرتمند این دوربین باعث شده تا با سرعت 10fps عکاسی پی‌در‌پی انجام دهد و تصویر خروجی بسیار سریع و با کیفیت ثبت شود و داینامیک رنج 15 استاپی در اختیار کاربر بگذارد. تعداد بالای پیکسل حسگر این امکان را می‌دهد که در حالت APS-C با 26/2 مگاپیکسل عکاسی کنید.

سونی a7R IV قادر به تصویربرداری 4K با فریم ریت 30fps و با بیت ریت 100mbps است که در رزولوشن 1080p، فریت ریت 120fps را هم می‌تواند در اختیار شما قرار دهد. سونی a7R IV در صورت اتصال رکوردر اکسترنال، می‌تواند خروجی 4K 4:2:2 را هم در اختیار کاربر قرار دهد. همچنین حذف محدودیت فیلم‌برداری 29 دقیقه‌ای خبر خوبی برای طرفداران فیلمبرداری بلندمدت است. دیگر قابلیت این دوربین که در مدل‌های قبلی هم وجود دارد، لرزشگیر اپتیکال پنج محوره حسگر است که لرزش را تا 5/5 استاپ کاهش می‌دهد.

سیستم فوکوس تعقیبی این دوربین با SONY a9 یکسان است؛ به این صورت که با فشردن دکمه شاتر تا نیمه و نگه داشتن آن، دوربین سوژه در حال حرکت را به صورت تعقیبی فوکوس می‌کند که این قابلیت برای عکاسی در حیات وحش یا عکاسی از سوژه‌های در حال حرکت بسیار مناسب است.

تعداد نقاط فوکوس این سیستم از ۵۶۷ نقطه تشخیص فاز برخوردار است که تا %۹۹.۷ از ارتفاع و %۷۴ عرض سنسور را می‌پوشاند و در عین حال 425 نقطه هم وظیفه‌ی تشخیص کنتراست را بر عهده دارند که این مساله به شکل قابل توجهی سرعت فوکوس را در نور کم افزایش می‌دهد.

این دوربین دارای دو درگاه SD Card است که هر دوی آنها امکان پشتیبانی از کارت حافظه‌ی فوق سریع UHS-II را دارند. وجود درگاه USB 3.0 Type-C به غیر از انتقال تصاویر با سرعت بالا، امکان شارژ دوربین را هم دارد؛ به گونه‌ای که در سفر یا در مکانی که دسترسی به برق شهری ندارید، می‌توانید با پاوربانک خود، دوربین را حتی در هنگام استفاده کردن شارژ کنید.

دیگر سیستم‌های ارتباطی این دوربین شامل NFC ،WiFi و Bluetooth است که به جز کنترل دوربین و انتقال تصاویر بر روی موبایل یا کامپیوتر، می‌توانید کارهای دیگری مانند بکاپ گرفتن و تگ کردن موقعیت مکانی روی عکس را انجام دهید. قابل ذکر است که این دوربین بدون لنز کیت عرضه می‌شود.

چنانچه با معرفی مدل‌های برتر بازار در مطلب بالا، نیاز شما برآورده نشده است، می‌توانید با ذکر بودجه و انتظارات خود از دوربین دیجیتال، سوال خود را در قسمت نظرات همین مطلب مطرح کنید و منتظر پاسخ کارشناسان شهر سخت‌افزار باشید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش