چشمه آبگرم تخت سلیمان


چشمه آب گرم تخت سلیمان و روستا‌های حوالی آن یعنی روستاهای احمد آباد، آق دره سفلی، علیا و وسطی از جاذبه‌های گردشگری بنام و محبوب شهرستان تکاب آذربایجان غربی است.آب این چشمه‌های آبگرم به واسطه حلالیت بالایی که دارد از املاح معدنی فراوانی برخوردار بوده و همین موضوع در کنار دمای بالا گردشگران زیادی را […]

چشمه آب گرم تخت سلیمان و روستا‌های حوالی آن یعنی روستاهای احمد آباد، آق دره سفلی، علیا و وسطی از جاذبه‌های گردشگری بنام و محبوب شهرستان تکاب آذربایجان غربی است.آب این چشمه‌های آبگرم به واسطه حلالیت بالایی که دارد از املاح معدنی فراوانی برخوردار بوده و همین موضوع در کنار دمای بالا گردشگران زیادی را راهی تخت سلیمان کرده است. تنوع املاح معدنی موجود در آب این چشمه‌های آب گرم به حدی است که بر روی زمین رسوباتی به رنگ‌های سفید، زرد مایل به نارنجی و در بعضی موارد کاملاً قرمز دیده می‌شود.

چشمه آبگرم تخت سلیمان

چشمه آبگرم تخت سلیمان

این چشمه‌های آب گرم که بنا به اعتقاد مردم محلی و عموم گردشگران دارای خاصیت درمانی هستند در مجتمع‌های گردشگری که در تخت سلیمان و روستا‌های حوالی آن یعنی روستاهای احمد آباد، آق دره سفلی، علیا و وسطی دایر است در دسترس گردشگران قرار دارند.موقعیت جغرافیایی این منطقه و در کل شهرستان تکاب استان آذربایجان غربی به صورتی است که علاوه‌بر آب از خاک غنی و البته زرخیزی نیز برخوردار است. دو معدن طلای آق دره و زرشوران خود گواه این ادعا است.

چشمه آبگرم تخت سلیمان

چشمه آبگرم تخت سلیمان

وجود چشمه‌های آب گرم در کنار دیگر جاذبه‌های گردشگری که در شهرستان تکاب موجود است مانند محوطه تاریخی تخت سلیمان ، زندان دیو و آتشکده آذرگشنسب سبب شده مجتمع‌های گردشگری و آب ‌درمانی فراوانی در این منطقه آماده ارائه خدمات به گردشگران و مردم محلی باشند.

چشمه آبگرم تخت سلیمان

چشمه آبگرم تخت سلیمان
چشمه آبگرم تخت سلیمانچشمه آبگرم تخت سلیمان

با تشکر از خانم صبا عباسی بابت ارسال این مطلب .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس