ارسال تجهیزات جدید به شمال سوریه


ارسال تجهیزات جدید به شمال سوریه

نیرو‌های آمریکایی تجهیزات جدیدی را به پایگاه‌های خود در شمال سوریه ارسال کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه تلویزیونی العالم؛ یکی از پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در ریف دیرالزور شرق سوریه هدف حمله موشکی قرار گرفت.
این در حالی است که آمریکا در حال افزایش استقرار تجهیزات و نیرو‌های خود به پایگاه‌های غیرقانونی آن در حومه الحسکه و میدان گازی کانیکو و میدان نفتی عمر در حومه دیرالزور سوریه است.
از سوی دیگر خشم مردمی که خواستار خروج نیرو‌های اشغالگر آمریکایی و نیرو‌های قسد از شمال سوریه هستند رو به افزایش است.
دارین فضل خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم در گزارشی گفت: شمال سوریه همچنان میدانی برای تنش است. تجهیزات نظامی و نیرو‌های جدید آمریکایی به پایگاه‌های غیرقانونی آمریکا در حومه الحسکه و میدان گاز کانیکو و میدان نفت عمر و منطقه العزبه در حومه دیر الزور رسید.
این تحرکات نیرو‌های آمریکایی نشان دهنده نگرانی واشنگتن از حضور نیروهایش در منطقه است. آمریکا از درگیری مستقیم نیروهایش در سوریه هراس دارد.
محمد العمری کارشناس امور راهبری در مصاحبه با العالم گفت: «تجهیزات نظامی آمریکا که وارد منطقه شمال شرق سوریه شده است در درجه اول با هدف محافظت از تاسیسات نفتی و کامل کردن سرقت و غارت نفت سوریه صورت می‌گیرد ثانیا نگرانی از گسترش قبام مردمی را نشان می‌دهد که امروز در برخی از استان‌های منطقه شمال شرق سوریه مانند الحسکه و دیرالزور و حومه‌های آن وجود دارد. ثالثا آمریکا تلاش می‌کند قدرت نمایی کند تا روحیه نیرو‌های قسد را بازسازی کند».
خبرنگار العالم در ادامه گفت: ناظران بر این باورند که افزایش تجهیزات و نیرو‌های نظامی آمریکا همچنین از افزایش خشم عمومی مردم در شمال سوریه نیز نگرانند. مردم در شمال سوریه با ابراز خشم خود ضد نیرو‌های آمریکا از ارتش سوریه حمایت می‌کنند و مخالف حضور نظامیان آمریکا و نیرو‌های وابسته به آن هستند. آمریکایی‌ها نمی‌خواهند شرایط از کنترل آن‌ها خارج شود. به ویژه اینکه نظامیان آمریکایی در منطقه نگران منافع خود هستند منافعی که شامل سرقت نفت و گاز سوریه در حومه شرقی دیرالزور و حومه جنوبی الحسکه است.
این مناطق مهمترین و بیشترین میدان‌های نفتی را در سوریه دارد.
حیدر حماده عضو همایش قبایل و عشایر سوریه نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: «مقاومت و اعتراضات مردمی در حال حاضر در شرق فرات به شاخصه اجتماعی و ملی بزرگی تبدیل شده است و این مسئله‌ای است که فرزندان سوریه در شرق رود فرات به آن امیدوارند. رژیم اشغالگر آمریکا و نیرو‌های وابسته به آن در شرق رود فرات از جمله نیرو‌های قسد در حال حاضر به فتنه انگیزی می‌پردازند و می‌خواهند اهالی منطقه با آن‌ها درگیر شوند».
خبرنگار العالم ادامه داد: تحرکات آمریکایی با افزایش خشم عمومی مردم همراه است مردم خواستار خروج نیرو‌های آمریکا و نیرو‌های سوریه دموکراتیک از شمال سوریه هستند. نیرو‌های عشایری بر پایگاه‌های جدید قسد در روستا‌های جدیده العکیدات و جدید بکاره در حومه دیرالزور تسلط یافته اند. این در حالی است که اعتراضات مردم خشمگین همچنان ادامه دارد؛ بنابراین حمله هوایی و پهپادی آمریکا به پایگاه‌های ارتش سوریه در مرز‌ها به روشنی تاکید می‌کند که آمریکا از هر درگیری مستقیم می‌ترسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها