وزیر خارجه پاکستان خواهان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شد


وزیر خارجه پاکستان خواهان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شد

«شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان روز گذشته از تمام طرفهای درگیری در صلح افغانستان خواست موانع را برای آغاز مذاکرات بین الافغانی رفع کنند.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان روز گذشته از تمام طرفهای درگیری در صلح افغانستان خواست موانع را برای آغاز مذاکرات بین الافغانی رفع کنند.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: اهمیت استفاده از فرصت پیش آمده برای صلح در افغانستان بر کسی پوشیده نیست.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه گفت: تلاش های جمعی تاکنون برای پیشرفت صلح در افغانستان به نقطه بیسابقه فعلی موفقیت آمیز بوده و بنابراین تمام طرفهای درگیری در صلح افغانستان خواست موانع را برای آغاز مذاکرات بین الافغانی رفع کنند.

این سخنان وزیر خارجه در حالی مطرح می شود که روز گذشته دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرده بود مذاکرات بین‌الافغانی هفته جاری در قطر برگزار می‌شود.

یوناما در صفحه توئیتر خود نوشت که اعضای این نهاد با هیات دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار کرده و اعلام شده که مذاکرات بین الافغانی این هفته آغاز خواهد شد.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان کاهش خشونت را برای آغاز مذاکرات مهم عنوان کرد و از آمادگی این نهاد برای کمک به پروسه صلح در افغانستان خبر داده است.

این در حالی است که طالبان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت افغانستان را به رسمیت نشناخته و با آن وارد مذاکره نخواهد شد.

طالبان تاکید کرد که تنها با نمایندگان گروه‌های مختلف وارد مذاکره خواهد شد.

قرار بود روز یکشنبه مذاکرات صلح افغانستان آغاز شود، اما روز گذشته برخی منابع و اعضای تیم مذاکره کننده دولت افغانستان از تعویق و تأخیر در برگزاری این مذاکرات خبر دادند.

در همین ارتباط نیز، «غلام فاروق مجروح»، عضو گروه مذاکره کننده دولت کابل اعلام کرد که اگرچه زمان آغاز گفت‌وگوها با طالبان به صورت دقیق مشخص نیست، اما تیم مذاکره کننده قرار است در همین هفته به قطر سفر کند.

دولت افغانستان با تشکیل لویه جرگه 400 زندانی خطرناک طالبان را برای آغاز مذاکرات بین الافغانی آزاد کرده، اما تاکنون زمان آغاز این گفتگوها مشخص نشده است.

/انتهای پیام/

وزیر خارجه پاکستان خواهان آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شد
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار