از مشهد الرضا تا کربلای معلا با بین الحرمین رادیو زیارت


از مشهد الرضا تا کربلای معلا با بین الحرمین رادیو زیارت

بین الحرمین عنوان ویژه برنامه صبح گاهی شبکه رادیویی زیارت در دهه اول محرم صورت زنده و هم زمان از رادیو زیارت و تلویزیون‌های شهری و بلند گو‌های صحن‌های حرم مطهر امام رضا علیه السلام پخش می‌شود.

از مشهد الرضا تا کربلای معلا با بین الحرمین رادیو زیارتبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه علمی فرهنگی و هنری خبرگزاری صدا و سیما، این برنامه که توسط آقای امیرحسن روحانی تهیه می‌شود با هدف آشنایی مخاطبان با آموزه‌های تربیتی عاشورا و قیام حضرت اباعبدالله الحسین تولید می‌شود.
«بین الحرمین» دارای بخش‌های جذاب و متنوعی همچون گفتار کارشناس، گزارش، کلام بزرگان، معرفی شخصیت‌های حماسه کربلا، تاریخ نگاری روزانه محرم، پیرغلامان، جرعه ناب (احادیث سید الشهدا)، شهدای مدافع حرم، زیارت نامه خوانی، مداحی و سرود و موسیقی، پخش پیام‌ها و نظرات مخاطبین ولحظه ارادت است.
موضوعات «بین الحرمین» مرتبط با ایام دهه نخست محرم طراحی شده است که آموز‌های تربیتی عاشورا؛ ابعاد تربیت فردی، آموزه‌های عبادی، رعایت ادب انصاف و عدالت، آزاد منشی، اخلاص، شجاعت، صبر و استقامت، ارشاد و هدایت مردم در هر حال، اهمیت دادن به مستحبات (این موضوع بر اساس کتاب آموزه‌های تربیتی عاشورا درس‌ها و عبرت‌ها نوشته آقای محمد علی رضایی اصفهانی توسط انتشارات پژوهش‌های تفسیر و علو م قرآنی انتخاب شده است)، برپایی نماز، قرائت قرآن از این دست است.
«بین الحرمین» کاری از گروه زیارت و فرهنگ رضوی است که از ۳۱ مرداد مصادف با یکم محرم آغاز و تا ۱۳ محرم هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ بمدت ۲ ساعت پخش خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !