دیدار با خانواده شهید عشوری در طرح ملی «سه‌شنبه های تکریم»


دیدار با خانواده شهید عشوری در طرح ملی «سه‌شنبه های تکریم»

طرح ملی «سه شنبه های تکریم» گیلان این هفته در دیدار با خانواده شهید «عشوری» در رودسر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» عصر امروز (سه‌شنبه، ۲۸ مرداد) در طرح ملی «سه‌شنبه های تکریم» که در منزل شهید «حسن عشوری» شهید مدافع امنیت برگزار شد گفت: خدمت به خانواده شهدا یک تکلیف بوده و وظیفه همه مسئولان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه این طرح به منظور احیا کارکردهای فرهنگی و اجتماعی مساجد اجرا می شود افزود: این طرح در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی، اجتماعی و دینی است که در فاز نخست به خانواده معظم شهدا و ایثارگران اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه طرح مذکور به همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر استان برگزار می‌شود اظهارداشت: در نخستین گام به دیدار خانواده شهید «محمد همرنگ نژاد» در رشت رفته و ادای احترام کردیم.

رضوانی نژاد اعلام کرد: این طرح به صورت نمادین و با حضور مدیران کل استانی و شهرستانی در دیدار با ۱۱ خانواده شهید از سراسر گیلان برگزار می‌شود.

مادر شهید عشوری نیز در این دیدار با بیان اینکه فرزند شهیدم با شهدا زندگی کرد و همواره زندگی‌نامه آنها را مطالعه می‌کرد گفت: وی پیرو ولایت بود و در مسیر شهدا گام برداشت.

وی با بیان اینکه پسرم عاشق شهادت بود گفت: وی بدون رضایت والدینش کاری انجام نمی داد و همواره در مسجد امام حسن (ع) فعالیت می‌کرد.

مادر شهید عشوری با بیان اینکه غربت فرزند شهیدم من را بی‌تاب می‌کند اما خداوند را به خاطر رسیدن او به آرزویش در شهادت شاکر هستم تاکید کرد: وی از کودکی در مسیر اهل بیت(ع)، ولایت فقیه و شهدا گام نهاد.

گفتنی است، شهید عشوری اولین شهید وزارت اطلاعات است که ۲۴ خرداد سال ۹۶ در مقابله با گروه‌های تکفیری در سیستان و بلوچستان که قرار بود با جلیقه‌های انفجاری در شهر‌های مختلف از جمله تهران، دست به عملیات خرابکارانه بزنند، به شهادت رسید.

این شهید بزرگوار بنا به وصیت خود در جوار امامزادگان ماچیان رودسر به خاک سپرده شد.

دیدار با خانواده شهید عشوری در طرح ملی «سه‌شنبه های تکریم»

دیدار با خانواده شهید عشوری در طرح ملی «سه‌شنبه های تکریم»

پایان پیام/84

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق