تست هوش: پنج معمای به ظاهر ساده که حسابی شما را به چالش می‌کشند


تست هوش: پنج معمای به ظاهر ساده که حسابی شما را به چالش می‌کشند

گجت نیوز در این ویدیو یک تست هوش جالب متشکل از پنج معمای به ظاهر ساده را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌تواند حسابی ذهن‌تان را به چالش بکشد. انسان‌ها همواره از محک زدن توانایی‌های ذهنی خود و سنجیدن میزان ضریب هوشی‌شان از روش‌های مختلف لذت برده‌اند. هرچند برای بررسی دقیق میزان بهره هوشی افراد نیاز به... نوشته تست هوش: پنج معمای به ظاهر ساده که...

در این ویدیو یک تست هوش جالب متشکل از پنج معمای به ظاهر ساده را برای شما آماده کرده‌ایم که می‌تواند حسابی ذهن‌تان را به چالش بکشد.

انسان‌ها همواره از محک زدن توانایی‌های ذهنی خود و سنجیدن میزان ضریب هوشی‌شان از روش‌های مختلف لذت برده‌اند. هرچند برای بررسی دقیق میزان بهره هوشی افراد نیاز به آزمون‌هایی استاندارد و تحت کنترل است. اما تست هوش ها و ویدیوهای چالش برانگیزی هم وجود دارند که می‌توانند تا حدی مخاطبانشان را به چالش بکشند و خلاقیت شما را محک بزنند.

تست هوش ویدیویی

دانلود ویدیو

در این ویدیو شما با پنج معما مواجه خواهید شد که به ترتیب از آسان به سخت قرار گرفته‌اند و برای پاسخگویی به هرکدام از آن‌ها یک دقیقه فرصت خواهید داشت.

برای به دست آوردن بهره‌ی هوشی یک انسان، از وی آزمون‌های گوناگونی برای ارزیابی قابلیت‌های ذهنی‌اش گرفته می‌شود. هر آزمون بخشی از ویژگی‌های مغزی فرد را می‌سنجند و سپس بر اساس آن‌ها با در نظر گرفتن سن فرد، ضریب هوشی حساب می‌شود. یکی از روش‌های رایج برای اندازه‌گیری بهره‌ی هوشی در ایران استفاده از ابزار ماتریس‌های پیش‌رونده ریون است. این آزمون که در سال ۱۹۳۸ توسط پن‌روز و ریون ساخته شده‌است که دارای ۶۰ سؤال تصویری است و از پنج سری ۱۲تایی تشکیل شده‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون