هفته آخر لیگ برتر فوتبال با بیم و امیدهایی در بالا و پایین جدول امروز برگزار می شود


هفته آخر لیگ برتر فوتبال با بیم و امیدهایی در بالا و پایین جدول امروز برگزار می شود

در آخرین هفته از رقابتهای لیگ برتر شاهد رقابتی داغ بین 8 تیم در بالا و پایین جدول برای کسب سهمیه آسیا و بقا در این مسابقات هستیم.

هفته آخر لیگ برتر فوتبال با بیم و امیدهایی در بالا و پایین جدول امروز برگزار می شود
به گزارش صدای ایران، سی اُمین و آخرین هفته از رقابتهای لیگ برتر در ۸ بازی و به صورت همزمان از ساعت ۲۰:۴۵ در شهرهای مختلف برگزار می‌شود تا تکلیف نوزدهمین دوره از این مسابقات و ۱۶ تیم حاضر در آن مشخص شود.

در حالی پنجشنبه شب شاهد این دیدارها هستیم که تکلیف پرسپولیس در صدر و شاهین بوشهر در قعر جدول از پیش مشخص شده و سرخ پوشان به دلیل قهرمانی زودهنگام و شاهین بوشهر به دلیل سقوط زود هنگام به صورت تشریفاتی به مصاف حریفان خود می‌روند. در حالی این دو تیم بدون انگیزه جدولی به میدان می‌روند که در بالا و پایین جدول ۸ تیم برای کسب سهمیه آسیا و بقا در لیگ برتر شدیداً با یکدیگر رقابت می‌کنند.

هر یک از ۴ تیم استقلال، تراکتور، سپاهان و فولاد که با ۵۰، ۵۰، ۴۸ و ۴۸ امتیاز در رده‌های دوم تا پنجم قرار دارند، در هفته پایانی این شانس را دارند که به عنوان دوم و سوم این مسابقات رسیده و برای کسب سهمیه آسیا شانس داشته باشند.

در این میان آبی پوشان تهران دارای بیشترین شانس هستند و آنها در صورت غلبه بر شاهین بوشهر بدون توجه به نتایج دیگر تیم‌ها نایب قهرمان خواهند شد.

تراکتور نیز هم امتیاز آبی پوشان است و آنها بعد از استقلال دومین تیم پر شانس برای نایب قهرمانی هستند. یک لغزش کوچک از سوی استقلال می‌تواند تراکتور را به عنوان نایب قهرمانی برساند. سرخ پوشان تبریز برای این منظور باید یک جدال مستقیم با فولاد خوزستان دارند. فولاد نیز در صورت غلبه بر تراکتور و در صورت امتیاز از دست دادن استقلال و سپاهان شانس رسیدن به نایب قهرمانی مسابقات را دارد.

سپاهان دیگر تیم ۴۸ امتیازی است که تاحدودی درای شانس است. اصفهانی‌ها که در هفته پایانی بدون سرمربی به میدان می‌روند باید قبل از هر اتفاقی بتوانند میزبان خود پیکان را شکست داده و سپس چشم شأن به نتایج دیدارهای استقلال مقابل شاهین و تراکتور مقابل فولاد باشند.

در پایین جدول هم تکلیف شاهین بوشهر مشخص است و این تیم هم به لیگ یک سقوط کرده است. اما ۴ تیم سایپا با ۲۹، پیکان و ماشین با ۲۸ و پارس جنوبی با ۲۷ امتیاز با خطر سقوط مواجه هستند و در هفته پایانی باید نتایج لازم را کسب کنند تا همراه شاهین به لیگ یک نروند.

بیشترین خطر تیم پارس جنوبی را تهدید می‌کند. این تیم با ۲۷ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد و باید مقابل تیم میان جدولی و بدون انگیزه نفت مسجد سلیمان قرار گیرد. گرچه برای بقای پارس جنوبی پیروزی لازم است، اما تنها پیروز شدن این تیم کافی نیست و باید انتظار نتایج چند تیم دیگر را هم بکشند.

ماشین سازی و پیکان دیگر تیم‌هایی هستند که خطر سقوط آنها را تهدید می‌کند. این دو تیم ۲۸ امتیازی هستند و حریفان شأن به ترتیب صنعت نفت و سپاهان هستند.

مشخصاً ماشین سازی کاری به مراتب ساده‌تر از پیکان دارد چرا ماشین سازان در خانه با تیمی بی انگیزه جدولی مثل صنعت نفت دیدار دارند اما پیکان باید به مصاف سپاهانی برود که خود برای سهمیه آسیا می‌جنگد.

شاید عجیب باشد اما سایپا هم در آخرین روز مسابقات برای بقا می جنگد. نارنجی پوشان در روز آخر میهان پرسپولیسی هستند که قهرمانی شأن از پیش مشخص شده است. شاید سرخ پوشان از نظر جدولی برای این بازی انگیزه‌ای نداشته باشند، اما قطعاً آنها دوست ندارند قهرمانی باشند که لیگ را با شکست به پایان برسانند.

برنامه بازی‌های هفته سی‌ام و پایانی لیگ برتر:

* پرسپولیس - سایپا ورزشگاه آزادی
* ذوب آهن - گل گهر ورزشگاه فولاد شهر
* شاهین بوشهر - استقلال ورزشگاه شهید مهدوی
* نفت مسجد سلیمان - پارس جنوبی جم ورزشگاه شهید بهنام محمدی
* پیکان - سپاهان ورزشگاه شهدای شهر قدس
* شهر خودرو - نساجی ورزشگاه شهید وطنی
* ماشین سازی - صنعت نفت ورزشگاه شهید قاسم سلیمانی
* فولاد - تراکتور ورزشگاه شهدای فولاد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر امید به صورت داستان + متن شعر