آغاز نصب تابلوهای هوشمند مشهد قدیم در سطح شهر


آغاز نصب تابلوهای هوشمند مشهد قدیم در سطح شهر

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد از آغاز نصب تابلوهای هوشمند نمایش تصاویر قدیم در خیابان‌ها و سطح شهر مشهد خبر داد.

نرگس شالچیان رابع در خصوص آغاز نصب تابلوهای نمایشگر هوشمند مشهد قدیم اظهار کرد: معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با استفاده از فناوری‌های نوین و بستر QR، اقدامی با هدف معرفی جلوه‌هایی از مشهد قدیم به زائران، گردشگران و شهروندان مشهدی در جهت به تصویر کشیدن این تصاویر در مکان‌ها و محورهای قدیمی مشهد انجام داده ‌است.

وی ادامه داد: در نظر داریم تحول سیمای بصری در این قرن را با استفاده از تصاویر مرور کنیم. خاطره‌بازی، ایجاد حس نوستالژیک و مروری بر خاطرات کودکی از دیگر اهداف این طرح بوده ‌است.

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: این طرح به‌ گونه‌ای طراحی شده که در آن تابلوهایی که بر روی آن‌ها QR کد درج شده‌، در سطح شهر نصب می‌شوند و مخاطب با استفاده از گوشی هوشمند خود و با اسکن QR به مقایسه نمای قدیم و فعلی این مکان‌ها می‌پردازد.

وی افزود: در فاز اول این طرح حدود ۴۰ نقطه که تصاویر قدیمی آن‌ها قبلا جمع‌آوری شده‌، اجرایی خواهد شد و در ادامه علاوه بر افزایش مکان‌ها و تصاویر، افزونه‌های دیگری مانند خوانش داستان‌ها و روایت‌های قدیم در رابطه با این اماکن و تصاویر ۳۶۰ درجه نیز به آن اضافه خواهد شد.

شالچیان تصریح کرد: تصاویر این اماکن از حدود ۶ ماه پیش و از منابع مختلفی همچون بانک اسناد روابط عمومی شهرداری مشهد، دانشگاه فردوسی و سایت‌های معتبر در حال جمع‌آوری، ویرایش و ترمیم بوده که تاییدیه اجرای آن نیز از حوزه‌های مختلف اخذ شده ‌است.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، وی خاطرنشان کرد: این تابلوها از جنس استیل و با روکش پلکسی بوده که در اندازه ۵۰ در ۵۰ سانتی‌متر تهیه شده ‌است. این تابلوها اکثرا بر روی کف زمین نصب می‌شوند. اگر در مسیر خود به این تابلوها برخوردید آن را اسکن کرده و از نمای قدیم آن مکان دیدن کنید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس